Aktualności
Badania
14 Stycznia
Źródło: www.pixabay.com
Opublikowano: 2019-01-14

Centrum badań nad sztuczną inteligencją w Łodzi

Przy Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego rozpoczęło działalność międzynarodowe Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją. To pierwsza tego typu jednostka w Łodzi. 

Jak wynika z badań, 92% Polaków zna pojęcie sztucznej inteligencji, 53% ma do niej zaufanie, a 82% spodziewa się szerszego wykorzystania tego narzędzia. Obecnie niemal na każdym kroku możemy spotkać się z zastosowaniem elementów sztucznej inteligencji. Jak ten trend będzie się rozwijał? Jaki będzie jego wpływ na nasze życie? Odpowiedzi na te pytania naukowcy szukać będą w nowo powstałym międzynarodowym Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją. Naukowcy zajmą się w nim wpływem sztucznej inteligencji na zarządzanie i organizacje, zarządzaniem komunikacją i relacjami w mediach społecznościowych oraz na platformach cyfrowych, zarządzaniem przedsiębiorstwem cyfrowym i wirtualnym zespołem, cyberbezpieczeństwem oraz metodą redukcji ryzyka w środowisku internetowym, technologiami cyfrowymi i ich rolą w procesach zarządzania, strategiami pozyskiwania i analizy danych cyfrowych, ewolucją i rozwojem cyberspołeczeństwa. Specjaliści podejmą również takie zagadnienia jak: Homo Cyber Oeconomicus – nowy paradygmat człowieka, marketing w erze technologii cyfrowych, technologie cyfrowe – nowy wymiar edukacji, budowanie przewagi konkurencyjnej w dobie cyfryzacji, inteligencja przedsiębiorstw 4.0 i zmiany w modelach biznesowych oraz kultura cyfrowa.

Powstanie Centrum na Wydziale Zarządzania UŁ jest odpowiedzią na potrzeby zarówno biznesu, jak i studentów. Coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie sztucznej inteligencji w swojej działalności, budując na niej swoją przewagę konkurencyjną. Zwiększa się w związku z tym zapotrzebowanie na studentów z wiedzą biznesową, znających metody i potencjał tej nowej technologii – mówi dr Artur Modliński, kierownik centrum.

Główne cele nowej jednostki to prowadzenie i upowszechnianie badań naukowych, organizacja konferencji, seminariów i warsztatów z udziałem ekspertów, publikowanie monografii, artykułów naukowych i analiz, pozyskiwanie środków na prowadzenie badań i rozwój infrastruktury badawczej oraz promowanie otwartej współpracy międzynarodowych ekspertów. Rada programowa centrum składa się z uznanych polskich naukowców i międzynarodowych ekspertów z Francji, Włoch, Rosji, Portugalii, Stanów Zjednoczonych oraz Łotwy – autorów wielu publikacji w renomowanych wydawnictwach oraz czasopismach naukowych, zarówno w tematyce Internetu rzeczy, sztucznej inteligencji, nowej komunikacji, rynku cyfrowego, nowoczesnych technologii, jak i nowych koncepcji zarządzania oraz marketingu.

Najbliższe planowane wydarzenia to międzynarodowa konferencja naukowa z zakresu cyberkomunikacji, a także seminaria obejmujące zagadnienia z marketingu cyfrowego, sztucznej inteligencji i zarządzania organizacją cyfrową.

Agnieszka Wołowiec

 

Dyskusja (0 komentarzy)