Aktualności
Konferencje
12 Grudnia
Opublikowano: 2019-12-12

Etyka public relations

Pierwsza konferencja „Etyka public relations” odbędzie się w piątek, 13 grudnia, na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Badacze i eksperci branży będą dyskutować o etyce i standardach profesjonalnego PR.

Głównym tematem wystąpień i dyskusji jest oryginalne opracowanie „Standardów profesjonalnego public relations”, w którym omówiono szczegółowo m.in. kwestie zachowań etycznych i znaczenia profesjonalizmu w branży PR. Dodatkowo przygotowano słownik pojęć związanych z public relations. „Standardy” zostały opracowane przez Społeczny Zespół Ekspertów PR. „Profesjonalizm i etyka są̨ ze sobą̨ nierozerwalnie połączone, zwłaszcza w dziedzinach, które wpływają̨ na ludzkie decyzje, jak PR” – piszą członkowie zespołu ekspertów. „Chcemy przypomnieć, że public relations ma godzić́ interesy zleceniodawców, mediów i grup społeczeństwa, pozostawać w zgodzie z normami etycznymi i odwoływać się̨ do wartości” – dodają.

Badacze i praktycy public relations odniosą się do aktualnych problemów związanych z wykonywaniem tego zawodu i odpowiedzą na pytania uczestników. Zorganizowano dwa panele branżowe z udziałem przedstawicieli agencji i stowarzyszeń PR. Udział w nich wezmą m.in. zarządzający z agencji zrzeszonych w Związku Firm Public Relations oraz przedstawiciele Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Rady Etyki Public Relations. Przewidziano także dwa panele badawcze, w których wspólnie wystąpią doświadczeni i młodzi badacze public relations z kraju i zagranicy. Spotkanie rozpoczyna się o 10:00 i potrwa do 18:30. Po konferencji organizatorzy przewidzieli wydanie publikacji naukowych z pogłębionymi treściami prezentowanymi podczas konferencji.

Konferencję organizuje Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa oraz Koło Naukowe Studentów i Doktorantów „Public Relations w Social Media” na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Współorganizatorami są Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej. Partnerem strategicznym konferencji jest EXACTO, sp. z o.o.

MK

Program konferencji

Dyskusja (0 komentarzy)