Aktualności
Konferencje
13 Lutego
Opublikowano: 2019-02-13

Smart Business in Smart City

Współczesne koncepcje biznesowe wykorzystujące siłę tłumów, psychologię śmiałości, filozofię dzielenia się wspólnym czasem i zasobami znajdują coraz większe zainteresowanie w firmach i organizacjach. Technologie „smart”, kultura innowacji, jak również  mobilność i cyfrowy nomadyzm odrzucają dotychczasowy sposób myślenia o biznesie i jego działaniu. Powszechna uberyzacja stawia na pierwszym miejscu dostępność, użyteczność i  współdzielenie wolnych zasobów ekonomicznych. Seminarium „Smart Business in Smart City” ma na celu przyjrzenie się bliżej, jak w najbliższej przyszłości będą funkcjonowały organizacje komunikujące nowy styl zarządzania, pracy i życia.

Tematyka spotkania koncentruje się wokół trzech problemów: rozwoju firm działających w oparciu o unikalne modele biznesowe, wykorzystujące przestrzeń miejską do tworzenia wspólnych form użytkowania i konsumpcji; filozofii działania „inteligentnych” organizacji, których ekonomiczny sukces jest wynikiem zwiększonej efektywności wykorzystania zasobów społecznych, ludzkich i technicznych; przyszłości miast i regionów, tworzących możliwości dla rozwoju organizacji.

Spotkanie dotyka także problemu tworzenia przestrzeni miejskiej, jej organizacji oraz inteligentnych rozwiązań, których przykładem może być londyńska dzielnica Silicon Roundabout & Tech City, uznana za trzeci największy na świecie, po San Francisco i Nowym Jorku, klaster start-upów technologicznych. Jej niepowtarzalny charakter kształtuje się dzięki nieformalnej infrastrukturze, silnym akcentom technologicznym, jak i kulturze designu i innowacji. Czy zatem Łódź i inne miasta polskie mogą iść  za przykładem brytyjskich metropolii? Na to pytanie postarają się odpowiedzieć uczestnicy spotkania.

Więcej informacji na stronie wydarzenia: http://pam.uni.lodz.pl/w-pam-center/smart-business-in-smart-city

Seminarium Smart Business in Smart City

Termin: 1 marca 2019, godz. 17.00-20.00

Udział w seminarium jest bezpłatny. Ze względu na organizację wydarzenia niezbędna jest wcześniejsza rejestracja. Zarejestrowani uczestnicy otrzymają potwierdzenie drogą mailową.

Rejestracja na wydarzenie: https://bit.ly/2SJn4qb

Miejsce: Art_Inkubator – kawiarnia Format, Tymienieckiego 3, 90-365 Łódź

 PROGRAM

16.30-16.50  –  Rejestracja uczestników
17.00  – Powitanie  i otwarcie seminarium

prof. nadzw. dr hab. Robert Kozielski, Dyrektor Polsko-Amerykańskiego Centrum Zarządzania,
dr Anna Sibińska, dyrektor Polsko-Amerykańskiego Programu Studiów MBA.

Uroczystego otwarcia seminarium dokona Prezydent Łodzi Pani Hanna Zdanowska.

17.10 – 18.30  – Smart business, smart economy and smart city

Will the Flat White Economy Transform Poland?
Professor Douglas McWilliams, 
Founder and Deputy Chairman, Centre for Economics and Business Research (CEBR), London

The Flat White Economy nazwana tak od  białej kawy popularnej wśród młodych pracowników mediów, Internetu i agencji kreatywnych, przyniosła rekordową liczbę miejsc pracy, gdzie młode pokolenie przedsiębiorców stało się motorem napędowym rozwoju biznesu i ekonomii. Przejawia się powstawaniem startupów o bardzo wyrazistym charakterze, niskich kosztach działania, wykorzystujących technologie cyfrowe oraz sposobach działania komunikujących nowy styl życia oraz postawy proekologiczne. Przyczyniła się do ekonomicznego rozwoju Londynu oraz innych brytyjskich miast. Już dzisiaj przynosi 10% produktu krajowego brutto Wielkiej Brytanii i  daje Londynowi ponad dwa razy więcej miejsc pracy niż te, które do tej pory powstawały w finansowej dzielnicy City of London.

Czy Flat White Economy to sposób na gospodarczy sukces w polskich miastach i regionach?

W trakcie seminarium Douglas McWilliams – twórca i propagator  koncepcji, jak również autor bestsellerowej książki „The Flat White Economy. How The Digital Economy Is Transforming London And Other Cities Of The Future” omówi jej znaczenie dla Polski, jak i rozwoju Łodzi.

Wystąpienie w języku angielskim.

Miasta piękne czy mądre?

Andrzej Walczak, Prezes oraz współzałożyciel Grupy Atlas SA

W roku 2006 decyzją Rady Miasta Łodzi zapoczątkowano budowę „Nowego Centrum”, wyznaczając tym samym kierunki rozwoju miasta jako przyszłej wielkomiejskiej metropolii. Chcemy nie tylko kontynuować procesy kształtujące miasto jako atrakcyjne miejsce dla mieszkańców, ale także ukształtować wśród mieszkańców szacunek i wzorce, dzięki którym miasto będzie mogło się prawidłowo rozwijać. Dziś wszyscy w Łodzi jesteśmy zgodni, że raczej nie czeka nas w dającej się przewidzieć przyszłości powrót przemysłu do miast. Łódź XIX i początku XX wieku miała być Ziemią Obiecana. Czym zatem staje się dzisiejsza Łódź?

Ambitne miasta tak jak ambitne jednostki powinny mieć aspiracje,  chcieć czymś być.  Reymont  wybrał  biblijny tytuł by podkreślić rozdźwięk pomiędzy zamiarem a realizacją. Nie przewidział, że po stu latach sam tytuł pozbawiony ironii stanie się jedną z najczęściej cytowanych formuł określających tożsamość miasta.

Miasto istnieje przede wszystkim w wyobraźni, dlatego miasta nie powinno się budować według wymyślonych gdzie indziej wzorców i schematów, przez ich ślepe czy nawet lekko modyfikowane wzorce. Każda modyfikacja jest początkiem klęski. Wszelkie próby wyjścia z nieudanej modyfikacji są początkiem tragedii. Uniwersalna metoda-gotowiec nie istniej. Tak, jak nie istnieje wspólne miasto. Wspólne miasto trzeba sobie zrobić. Od początku do końca. Nawet jeśli to jest jakiś jego fragment. I trzeba pilnować tej roboty. Projektowanie miasta marzeń jest kiepskim tematem. Nawet dla filmu. A co dopiero dla mieszkańców.

Wg. Reymonta, Łódź XIX i początku XX wieku miała być Ziemią Obiecaną. Czym zatem staje się dzisiejsza Łódź? Pisarz nie przewidział, że po stu latach sam tytuł pozbawiony ironii, stanie się jedną z najczęściej cytowanych formuł określających tożsamość miasta.

Dyskusja z uczestnikami seminarium.

18.30-18.45  –  przerwa
18.45- 19.45  – Inspire me – Nowy wymiar biznesu, pracy i życia

W drugiej części spotkania zapraszamy na prezentacje  dwóch innowacyjnych  pomysłów oraz projektów biznesowych, które powstały w ostatnim okresie w mieście Łodzi. Celem sesji jest  także przedstawienie idei Smart City, w którym miasta oraz przestrzeń miejska tworzona jest z myślą o sprostaniu potrzebom mieszkańców, rozwijających się firm, a także nowym trendom społeczno-ekonomicznym wyznaczającym styl życia, pracy i zarządzania organizacjami.

To także spora dawka emocji, wymiana poglądów i dyskusje o powodzeniu  i rozwoju firm, społecznych inicjatyw i projektów.

Goście specjalni:

Błażej Moder – Dyrektor „EC1 Łódź – Miasto Kultury”

Waldemar Olbryk – Head of Residential Business, Echo Investment S.A.

Prowadzenie dyskusji i moderacja: dr hab. Robert Kozielski, prof. UŁ

Dyskusja z udziałem uczestników.

19.45  – Podsumowanie i zakończenie seminarium
Losowanie nagród i książek

 

Dyskusja (0 komentarzy)