Aktualności
Konferencje
30 Listopada
Opublikowano: 2023-11-30

Trwa rejestracja na Forum Jakości Kształcenia

W połowie marca przyszłego roku w Warszawie odbędzie się Forum Jakości Kształcenia. Podczas dwudniowego wydarzenia poruszane będą takie tematy, jak: kompetencje dydaktyczne nauczycieli akademickich, monitorowanie i nadzór nad procesem kształcenia czy dostosowanie go do zróżnicowanych potrzeb studentów.

Kształcenie to jeden z najważniejszych obszarów szeroko rozumianego systemu jakości funkcjonującego w uczelni. Wewnętrzny system zapewniania i zarządzania jakością kształcenia, właściwe organy i gremia, dedykowane polityki, procedury – to elementy nieodzowne, aby kształcenie mogło być prowadzone na najwyższym poziomie. Do dyskusji na ten temat zaprasza Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie, organizując Forum Jakości Kształcenia. Wydarzenie odbędzie się w dniach 13–14 marca 2024 roku.

Dzień I

  1. Akademicki system zapewnienia jakości kształcenia.
  2. Polityka zarządzania procesem dydaktycznym – wyniki projektu:
    • kompetencje i rola kształcenia ustawicznego kadry dydaktycznej w zapewnieniu jakości kształcenia;
    • innowacyjne metody dydaktyczne w procesie dydaktycznym.
  3. Monitorowanie i doskonalenie procesu kształcenia – odniesienie do akredytacji PKA:
    • akty prawne usprawniające działanie systemu;
    • sposoby weryfikacji efektów uczenia się i ewaluacja studenckich praktyk zawodowych;
    • znaczenie zatrudnienia praktyków w tworzeniu i realizacji programów studiów oraz zapewnieniu jakości kształcenia;
  4. Jakość kształcenia w procesie internacjonalizacji uczelni:
    • znaczenie udziału obcokrajowców w procesie internacjonalizacji uczelni – program Erasmus +;
    • aktywność studentów w wyjazdach na uczelnie zagraniczne;
    • oferta kursów do wyboru oraz kierunków studiów prowadzonych w języku obcym.
  5. Kultura jakości kształcenia, jako element budowy przewagi konkurencyjnej uczelni:
    •  ogólna struktura kultury jakości kształcenia i jej składowe;
    • monitorowanie, ocena i ewaluacja jakości obsługi studentów przez pracowników administracyjnych;
    • monitoring i wprowadzanie zmian w obszarze infrastruktury uczelni (potrzeby studentów, kadry dydaktycznej, administracji).
  6. Współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym jako element kształtowania jakości kształcenia na kierunkach o profilu praktycznym:
    • rola współpracy z przedsiębiorcami, władzami, przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego, w zapewnieniu jakości kształcenia oraz możliwości praktycznej nauki;
    • praktyki i staże;
    • działania promujące uczelnie i jakość kształcenia.

Dzień II

  1. Rola studentów i absolwentów w procesie zapewnienia jakości kształcenia w uczelni:
    • rola monitorowania karier zawodowych absolwentów i budowania relacji z absolwentami uczelni;
    • rola studentów w procesie tworzenia programów studiów oraz znaczenie ich włączania się do działań naukowych i w życie uczelni.
  2. Dostosowanie procesu kształcenia do zróżnicowanych potrzeb studentów:
    • niepełnosprawnych i osób ze szczególnymi potrzebami;
    • szczególnie uzdolnionych.
  3. Panel szkoleń o jakości kształcenia

Rejestracja na Forum już trwa. Szczegółowe informacje na stronie internetowej Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie. Patronem medialnym wydarzenia jest „Forum Akademickie”

MK

Dyskusja (0 komentarzy)