Konkurs na najlepszą pracę dyplomową z e-marketingu organizują już po raz ósmy Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkoła Główna Handlowa. W tym roku można zgłaszać także prace podyplomowe.
Konkurs jest efektem szeroko zakrojonych działań edukacyjnych, jakie IAB Polska prowadzi już od lat. Jedną z inicjatyw związku jest tworzenie innowacyjnych programów studiów spełniających wymagania programu DIMAQ – oficjalnego programu certyfikacji kompetencji digital marketingu, prowadzonego przez IAB Polska.
– Sam pomysł, aby IAB Polska przyglądało się pracom z zakresu digitalu, jest znakomity. Z jednej strony my, praktycy tego rynku, mamy wgląd w to, co najmocniej interesuje uczelnie w Polsce i samych studentów. Z drugiej – absolwenci już na starcie kariery zawodowej mogą otrzymać realne wsparcie ze strony środowiska skupiającego branżę i mają ogromną szansę, aby zostać dostrzeżonymi przez potencjalnych pracodawców. To również ich pierwszy nieraz kontakt z DIMAQ, a więc programem certyfikacji wiedzy i umiejętności e-marketingowych. Kompetencje cyfrowe są, wbrew pozorom, niełatwe do zweryfikowania. Raz, że obejmują wiele specjalistycznych obszarów, dwa – że dotyczą dziedziny szybko rozwijającej się, w której to co dziś najbardziej innowacyjne i nowe, za rok bądź szybciej może pójść w niepamięć albo wyewoluować w nieznanym kierunku. Do tego standardy oceny umiejętności i wiedzy nie były jednoznaczne. W tym kontekście DIMAQ stanowi przełom, bo porządkuje wiedzę, posiada walor uniwersalności i jest bardzo wiarygodny. To, że całej procedurze patronuje najważniejsza branżowa organizacji oraz, że wymaga odnawiania w dwuletnim cyklu – wzmacniają znaczenie rynkowe DIMAQ. Tak z punktu widzenia posiadacza certyfikatu, jak i jego pracodawcy czy partnera w biznesie – komentuje Grzegorz Krzemień,wiceprzewodniczący jury DIMAQ UNI, prezes agencji GoldenSubmarine, przewodniczący Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska.
Celem konkursu jest zwrócenie uwagi studentów i absolwentów uczelni wyższych na potencjał marketingu internetowego oraz promocja Internetu jako medium reklamowego. W tym roku konkurs otwarty jest także dla autorów prac studiów podyplomowych. Do udziału w nim zatem dopuszczone są prace magisterskie, licencjackie inżynierskie lub podyplomowe z zakresu marketingu internetowego obronione w okresie od 1 stycznia 2015 do 31 lipca 2019. Przesłane prace oceniać będzie jury, w skład którego wchodzą certyfikowani trenerzy DIMAQ.
Nagrody:
Prace można zgłaszać do końca lipca. Ogłoszenie wyników w październiku. Szczegółowe informacje, regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy dostępne na stronie dimaquni.com.
MK