Autorki prac obronionych na uniwersytetach ekonomicznych w Poznaniu i Wrocławiu zostały laureatkami VI ogólnopolskiego konkursu im. prof. Romana Głowackiego. Nagradzane są w nim najlepsze prace magisterskie i licencjackie z zakresu marketingu, handlu i konsumpcji.
Organizatorem konkursu jest Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu. W VI edycji przyznano dwie nagrody główne i cztery wyróżnienia.
W kategorii prac magisterskich zwyciężczynią została mgr Aleksandra Nowak za pracę „Content marketing w ujęciu strategicznym i narzędziowym” napisaną na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu (promotor: dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. UE).
Wyróżnienia zdobyły: mgr Karolina Małetka za pracę „Uwarunkowania akceptacji elektromobilności w Polsce” powstałą w Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie (promotor: dr Jolanta Tkaczyk) oraz mgr Agnieszka Zyzańska za pracę „Wykorzystanie koncepcji gospodarki doświadczeń na przykładzie escape roomów w Polsce” obronioną na Uniwersytecie Warszawskim (promotor: dr hab. Agnieszka Kacprzak)
W kategorii prac licencjackich zwyciężczynią konkursu została Dijora Kopacz z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, która napisała pracę pt. „Wpływ bliskości relacji na decyzje zakupowe dotyczące prezentów” (promotor: dr Anna Rogala).
Wyróżnienia przyznano: Rafałowi Pękalskiemu za pracę „Charakterystyka użyteczności wybranych platform handlu elektronicznego” (Uniwersytet Łódzki, promotor: dr Mariusz Woźniakowski) i Agacie Jajudze za pracę „Rola wartości obecnych w komunikacji marketingowej w podejmowaniu decyzji zakupowych” (Politechnika Lubelska, promotor: dr hab. inż. Marcin Gąsior).
W tym roku Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu zorganizowało też premierową edycję konkursu im. prof. Teresy Taranko na najlepsze prace doktorskie z zakresu marketingu, handlu i konsumpcji. Wyniki poznaliśmy pod koniec października.
PNTM działa od 2013 roku i skupia blisko 200 członków – przedstawicieli środowiska akademickiego, których zainteresowania naukowo-badawcze związane są z marketingiem, działalnością handlową lub zachowaniami konsumentów. Głównym celem działalności PNTM jest tworzenie sprzyjających warunków do rozwoju nauki o marketingu w Polsce, a także integracja środowiska marketingowego i upowszechnianie oraz promowanie prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich badań naukowych dotyczących marketingu i w konsekwencji popularyzacja wiedzy z tego zakresu.
MK