Drużyna studentek ze Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego wygrała tegoroczną edycję konkursu Global Online Marketing Academic Challenge.
GOMAC to ogólnoświatowy konkurs skierowany do studentów zainteresowanych marketingiem internetowym. Zespoły, współpracując z klientem branżowym, rywalizują w tworzeniu optymalizacji oraz raportowaniu kampanii promocyjnych z wykorzystaniem Google Ads, a także innych narzędzi e-marketingowych. W tym roku w konkursie udział wzięło 108 drużyn z całego świata.
Wśród nich były także studentki Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie: Joanna Alberska, Paulina Figarska (obie e-biznes) i Patrycja Polak (zarządzanie) oraz Dorota Trochimiak (dziennikarstwo i komunikacja społeczna) z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Pod opieką dr. hab. Tymoteusza Doligalskiego z Instytutu Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH przygotowały kampanię dla DEVMATCH – młodej, polskiej firmy z sektora elastycznej rekrutacji w IT. Kampania trwała pięć tygodni i obejmowała działania w Google Ads oraz w mediach społecznościowych, a także tworzenie i dystrybucję treści marketingowych.
Konkurs GOMAC okazał się być wymagającą, aczkolwiek bardzo rozwijającą przygodą. Wszystkie członkinie naszego zespołu miały szansę nie tylko wykorzystać swoje różnorodne, praktyczne umiejętności z zakresu marketingu internetowego, m.in. kreację treści, analitykę czy obsługę kampanii Google Ads, ale także nauczyć się zupełnie nowych rzeczy, jak chociażby obsługi innowacyjnego rodzaju kampanii Performance Max czy prowadzenia wywiadów pogłębionych w grupie docelowej. Dodatkowym wyzwaniem była niszowa branża oraz niemal całkowity brak wcześniejszych działań marketingowych, a co za tym idzie brak danych, na których mogłybyśmy bazować. Wymagało to od nas dużej kreatywności i szczególnego etapu przygotowań. Tym bardziej jesteśmy dumne z osiągniętych przez nas wyników i z tego, że nasza praca została doceniona przez jury konkursu – mówi Joanna Alberska, liderka zespołu.
Zdaniem opiekuna drużyny, do zwycięstwa w konkursie przyczyniły się: zdolność analitycznego myślenia, znajomość narzędzi e-marketingu, rozumienie zachowań konsumenckich oraz skuteczne komunikowanie osiągniętych wyników. Ważnym czynnikiem były również umiejętności miękkie, takie jak organizowanie pracy zespołu i podejmowanie decyzji w warunkach stresu. W ten sposób uczestnictwo w konkursie wymaga praktycznej syntezy umiejętności i wiedzy z wielu obszarów nauk ekonomicznych.
Konkurs GOMAC został stworzony przez pracowników naukowych po zaprzestaniu organizowania przez firmę Google konkursu GOMC o podobnej charakterystyce. W ramach tego ostatniego studenci z SGH dwukrotnie – w 2012 i 2014 roku – zostali globalnymi zwycięzcami, a trzykrotnie byli najlepsi w Europie. Żadna inna uczelnia w Europie nie może poszczycić się takimi osiągnięciami.
źródło: SGH