Uniwersytet SWPS został nagrodzony w XVI edycji konkursu „Złote Spinacze” organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jurorzy docenili kanał zRozum na YouTube uruchomiony wspólnie z Grupą Abstra.
Konkurs „Złote Spinacze” organizowany jest od 2003 roku, a jego główny cel to zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży Public Relations oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów zrealizowanych w Polsce. W tej edycji jury nagrodziło przedsięwzięcia w 32 kategoriach. Podobnie jak rok temu w gronie wyróżnionych znalazł się Uniwersytet SWPS, któremu tym razem przyznano Srebrny Spinacz w kategorii Content Marketing – Branded Content.
Głównym założeniem współpracy pomiędzy Uniwersytetem SWPS a grupą Abstra w projekcie zRozum było połączenie uniwersyteckiej wiedzy z dziedziny psychologii z wiedzą i doświadczeniem partnera projektu w tworzeniu atrakcyjnych dla młodego widza treści i budowania wokół nich zasięgu. Naturalnym miejscem działań okazał się YouTube – najpopularniejsze na świecie medium wideo, w którym młodzi ludzie spędzają coraz więcej czasu.
Zarówno Uniwersytet SWPS, jak i Grupa Abstra postawili sobie za cel stworzenie kanału, z merytoryczną wiedzą psychologiczną, atrakcyjnego dla osób w wieku gimnazjalnym i licealnym, o zasięgu porównywalnym z popularnymi kanałami rozrywkowymi. Główna tematyka miała koncentrować się wokół tematów interesujących dla młodego widza, omówionych w sposób dla niego atrakcyjny, ale jednocześnie merytoryczny.
Grupa Abstra skupiła się na wypracowywaniu formatu oraz budowaniu zasięgu. Uniwersytet SWPS zapewnił z kolei merytoryczną wiedzę psychologiczną – w materiałach naukowcy uczelni, z doświadczeniem medialnym, dzielą się swoją wiedzą w przystępny sposób oraz udzielają konsultacji merytorycznych scenariuszy filmów. Na efekty nie trzeba była długo czekać. W ciągu niespełna pół roku został zrealizowany cel, jaki był obrany na początku współpracy – stworzenie najpopularniejszego na polskim YouTube kanału psychologicznego, kierowanego do młodych widzów. Kanał ma już ponad 215 tysięcy subskrybentów, prawie 11 milionów wyświetleń, a pod każdym wideo – dziesiątki komentarzy.
Źródło: SWPS