Aktualności
Nagrody
25 Kwietnia
Źródło: Facebook/Genius Universitatis
Opublikowano: 2022-04-25

Laureaci Genius Universitatis 2022

Uniwersytet SWPS, Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Medyczny w Łodzi, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu i Wydział Architektury Politechniki Białostockiej – to zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu Genius Universitatis.

To jubileuszowa, dziesiąta, edycja konkursu organizowanego przez magazyn edukacyjny „Perspektywy” oraz portal branżowy Marketing przy Kawie. Nagradzane są w nim najlepsze działania reklamowe polskich uczelni. Genius Universitatis, czyli duch uczelni, jego aura, przejawiać ma się według jurorów w takich kryteriach ocen, jak: nowatorstwo przekazu reklamowego i jego spójność z misją wyższej szkoły, czytelność i przyjazny charakter dobranych narzędzi komunikacji, estetyka i jakość wykonania materiałów promocyjnych. W tym roku przyznano także specjalną nagrodę jubileuszową – Best Genius. Nagrody wręczono 22 kwietnia w Warszawie podczas gali towarzyszącej XXXVII Międzynarodowemu Salonowi Edukacyjnego 2022.

Dwie statuetki zgarnął Uniwersytet SWPS. W kategorii Content marketing wygrał cykl kulturoznawczy Projekt Azja. To cykl webinarów i podcastów Strefy Kultur, skierowany do osób zafascynowanych Azją w kontekście kulturowym, społecznym lub politycznym, potencjalnie zainteresowanych podjęciem studiów w tej tematyce lub mogących takie studia rekomendować. Podczas audycji zaproszeni goście objaśniają najważniejsze zjawiska kulturalne oraz procesy społeczno-polityczne zachodzące obecnie w Chinach, na Półwyspie Koreańskim i w Japonii.

Projekt Azja wystartował w sierpniu 2020 r. Okazał się marketingowym strzałem w dziesiątkę. Pozwolił wesprzeć promocję studiów azjatyckich, jednego z flagowych kierunków uczelni w obszarze filologii i kulturoznawstwa.

Projekt Azja realizujemy wspólnie z dr. hab. Marcinem Jacobym, prof. Uniwersytetu SWPS, który odpowiada za merytorykę i jest gospodarzem spotkań. Cykl ten jest przykładem wzorcowej współpracy naszych naukowców z marketingiem. Odpowiedni dobór tematów i zapraszanych gości gwarantuje najwyższy poziom merytoryczny przekazywanych treści. Z kolei jego rosnąca popularność pozwala nam sądzić, że są one przedstawiane w interesujący i angażujący dla odbiorcy sposób – przyznaje Kinga Nowacka, dyrektor Marketingu i Rekrutacji Uniwersytetu SWPS.

Uczelnia zwyciężyła także w kategorii Gadżet. Doceniono aplikację z generatorem logo Uniwersytetu SWPS na bazie imienia i nazwiska. To jeden ze sposobów promocji nowego Systemu Identyfikacji Wizualnej uczelni, który został zaprojektowany przez Mateusza Antczaka, absolwenta grafiki na Uniwersytecie SWPS, a obecnie pracownika Katedry Grafiki we wrocławskiej filii Uniwersytetu SWPS. Jego bazą jest znak graficzny Uniwersytetu SWPS. Każde wygenerowane w aplikacji logo jest wyjątkowe i niepowtarzalne, ponieważ system operuje na planie koła podzielonego na wycinki, które odpowiadają literom polskiego alfabetu. Kolejne litery składające się na nazwę jednostki wypełniają kolorem odpowiednie pola. Sam symbol graficzny, który przyjęła uczelnia, w przemyślany sposób odzwierciedla tożsamość społeczności Uniwersytetu SWPS – jest różnorodny, otwarty, zmienny, modułowy, transparentny. Kształt koła natomiast nawiązuje do wartości uczelni (tzw. 3 × O: Otwartość, Odwaga i Odpowiedzialność).

W kategorii Video online nagrodzono Politechnikę Wrocławską za miniserial dokumentalny „Nauka do potęgi”. Swoją premierę miał jesienią 2021 r. Każdy z sześciu odcinków zabierał widzów w podróż po zakamarkach technologii, laboratoriach badaczy i warsztatach inżynierów z Politechniki Wrocławskiej. Wszystkie można obejrzeć na stronie serial.pwr.edu.pl.

Stworzyliśmy ten serial, by pokazać internautom, jak wiele zawdzięczamy naukowcom i ich codziennej pracy. Chcieliśmy pokazać, że efekty ich działań otaczają nas w codziennym życiu i tworzą naszą przyszłość – wyjaśnia Katarzyna Kroczak-Knapik, szefowa Działu Informacji i Promocji.

Każdy odcinek skupił się na jednym wyzwaniu, które podejmują obecnie badacze z Politechniki Wrocławskiej – od walki z nowotworami piersi, przez projektowanie elektrycznych pojazdów i inteligentnych miast, po eksplorację kosmosu. W serialu o swoich doświadczeniach i pracy opowiedziało dwunastu naukowców z PWr, m.in. prof. Jan Biliszczuk, projektant wrocławskiego Mostu Rędzińskiego, prof. Jan Dziuban, pomysłodawca Polskiej Misji na Marsa czy dr inż. Joanna Bauer, której zespół dostał europejską nagrodę dla innowatorów za badania nad terapią nowotworów piersi.

W kategorii Event główna nagroda trafiła na Wydział Architektury Politechniki Białostockiej za East Design Days. To cykliczna impreza (w ub.r. zorganizowano czwartą edycję), której misją jest prezentacja znaczących dokonań powstających na styku designu, technologii i biznesu. Ostatnia odsłona przebiegała pod hasłem „Spotkajmy się przy stole”. Debaty i spotkania pogrupowano w cztery bloki tematyczne: Drewno – architektura przyszłości?, Food Design, Talenty przyszłości, Design i konkurencyjność. Ukoronowaniem drugiego z nich była Kolacja Food Design. W nieoczywistym wnętrzu fabryki urządzeń gastronomicznych stanęły cztery stoły w niemal teatralnej scenografii. Kulinarni wirtuozi zabrali swoich gości w ponad trzygodzinną podróż przez fascynujący świat smaków i aromatów. Łącząc swoje pasje, niezwykłą kreatywność i doświadczenie, stworzyli niebanalne menu pełne niespodziewanych smaków i gwałtownych emocji. W trakcie wydarzenia zorganizowano również spotkania z edukatorami, przedstawicielami środowisk młodzieżowych, twórcami przebojowych startupów czy specjalistami od nowoczesnego marketingu.

W pozostałych kategoriach Genius Universitatis 2022 laureatami zostali: Uniwersytet Wrocławski (Kampania w mediach społecznościowych) i Uniwersytet Medyczny w Łodzi (Serwis rekrutacyjny)

Specjalną jubileuszową nagrodę Best Genius otrzymał Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu. Doceniono w ten sposób uczelniany mural, który powstał w ramach obchodów 70-lecia UPWr i od października zdobi ścianę obok Centrum Dydaktyczno-Naukowego przy placu Grunwaldzkim. Jest nie tylko dziełem sztuki, ale także hotelem dla pszczół murarek. W przymocowanych do ściany dwudziestu domkach mieszkają pszczoły murarki – łagodne, bezpieczne dla ludzi owady, które doskonale radzą sobie z zapylaniem roślin.

Chcieliśmy nie tylko nietypowo zazielenić miejsce, którym w czasie roku akademickiego przechodzi codziennie nawet kilka tysięcy ludzi. Chcieliśmy też, by to miejsce łączyło nas – studentów, absolwentów i wykładowców, zarówno ideą, którą wyraża namalowane na ścianie hasło „Mamy zielone pojęcie”, jak i poczuciem wspólnoty, która będzie zamykana w kadrze podczas wspólnych, pamiątkowych zdjęć – tłumaczy prof. Jarosław Bosy, rektor UPWr.

MK, źródło: SWPS, PWr

Dyskusja (0 komentarzy)