Życie akademickie

Gra komputerowa o depresji

Opublikowano: 2019-07-17

forum akademickie
Źródło: www.youtube.com

Anil Demir, student i wykładowca Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, stworzył grę komputerową 3D, której bohaterem jest mężczyzna zmagający się z depresją. Ma ona pomóc zrozumieć osoby walczące z tą chorobą. 

Anil Demir pochodzi z Turcji. Pracę licencjacką obronił w 2017 roku. Obecnie studiuje na studiach magisterskich i prowadzi zajęcia z projektowania gier w PJATK. Licencjat polegał na przygotowaniu gry we współpracy z kolegą Janem Szczepanikiem-Dzikowskim. Jak przyznaje Anil Demir, jego produkcja to bardziej interaktywna narracja, niż gra wideo. Akcja rozgrywa się w pokoju hotelowym.

– Bohaterem jest mężczyzna, będący o krok od samobójstwa. Odgrywamy jego ostatnie 15–20 minut życia – opowiada Anil Demir. – Zależało nam na tym, by gracz doświadczył tego typu zaburzenia psychicznego. Depresja to bardzo poważna choroba. Życie prywatne i zawodowe bohatera jest całkowicie normalne. Widać to w środowisku gry – tłumaczy.

Gra daje możliwość wyboru jednej z dwóch dróg zakończenia.

– Gracz porusza się po pokoju hotelowym z różnymi obiektami. Każdy jest opisywany przez głównego bohatera. W ten sposób poznajemy postać. W niektórych punktach tej eksploracji daliśmy możliwość wyboru jednej z dwóch opcji w monologu. Dzięki wypowiedziom i wspomnieniom przekazujemy złożony stan psychiczny człowieka na skraju samobójstwa – mówi Demir, który o powstawaniu gry opowiedział w filmie „The last twenty minutes of life”.

Dialogi napisał Michał Bajerski, głosu głównemu bohaterowi udzielił Hubert Urbański, dziennikarz i prezenter telewizyjny, a żona głównego bohatera mówiła głosem Kamili Ratajczak. Anil Demir uczy na studiach licencjackich w PJATK projektowania gier, w tym tworzenia ich za pomocą środowiska Unity.

– W ostatnim roku akademickim zaprojektowaliśmy gry planszowe ze studentami drugiego roku. W poprzednim semestrze zrobiliśmy gry przygodowe typu „wskaż i kliknij” – opowiada.

Prowadzi zajęcia z ludologii (nauka o grach), tutoriale informatyczne z wdrażania aplikacji mobilnych oraz przedmiot fakultatywny, na którym omawia ze studentami takie tematy, jak: płeć, kultura gier, przemoc, reprezentacja kulturowa, kontakty towarzyskie online itp., co przyda im się, kiedy sami będą pracować nad grami wideo. Spotkania składają się z wykładów i otwartych dyskusji.

źródło: PJATK

 


PARTNERZY

forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie