Konkursy

Laureaci Genius Universitatis 2020

Opublikowano: 2020-03-10

forum akademickie
Źródło: www.genius.perspektywy.pl

Uniwersytet Gdański, Uniwersytet SWPS, Politechnika Śląska, Akademia Górniczo-Hutnicza, Uniwersytet Wrocławski i Politechnika Warszawska laureatami konkursu Genius Universitatis 2020.

W tegorocznej edycji startowało 45 uczelni i wydziałów szkół wyższych. W sumie zgłoszono 109 prac w 7 kategoriach: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video on-line, content marketing, serwis rekrutacyjny. Przy ocenie brano pod uwagę nowatorstwo i kreatywność, spójność z wartościami konkretnej uczelni, prostotę i przyjazność przekazu, poziom artystyczny projektu oraz umiejętny dobór narzędzi. Mistrzów uczelnianej promocji ogłoszono w trakcie gali, która odbyła się w Sali Kisielewskiego PKiN.

Inspirujcie się, ale nie naśladujcie – radził dr hab. Artur Krajewski, przewodniczący konkursowej kapituły. – Tylko oryginalność jest warunkiem powstania dzieła sztuki. Niech wasze prace zawsze będą takimi właśnie dziełami sztuki.

Aż dwie statuetki zgarnęło Biuro Prasowe Akademii Górniczo-Hutniczej. W kategorii Gadżet nagrodzono zbiór opowiadań kryminalnych „Archiwum Groźnych Historii” wydany przez Wydawnictwa AGH z okazji Jubileuszu 100-lecia uczelni. W publikacji znalazło się 12 opowiadań wyłonionych w konkursie „Kryminał na 100-lecie AGH”. Ich autorami są zarówno absolwenci uczelni, jak i osoby zupełnie niezwiązane z AGH czy Krakowem. W opowiadaniach pojawiają się w nich m.in. wątki badań naukowców, nowych technologii, kół naukowych, miasteczka studenckiego czy uczelnianego sportu.

Z kolei w kategorii Kampania w mediach społecznościowych zwyciężyła kampania teaserowa w social media i przestrzeni kampusu uczelni poprzedzająca premierę „Archiwum Groźnych Historii”. Społeczność uczelni i mieszkańcy Krakowa w czasie spaceru mogli natknąć się na zainscenizowane miejsca zbrodni, będące ambientowym elementem promocji. W kampanii prowadzonej na Instagramie i Facebooku followersi uczelni mogli zobaczyć „miejsca zbrodni” sfotografowane w różnych miejscach kampusu AGH. W realizację sesji fotograficznej zaangażowani byli pracownicy uczelni, którzy pozowali jako ofiary zbrodni. W promocję kryminału włączył się również sam rektor AGH, prof. Tadeusz Słomka, który pozował do jednego ze zdjęć. Z jego własnej inicjatywy powstało zdjęcie inscenizujące zbrodnię w gabinecie rektorskim. Ofiarą tajemniczego mordercy był sam rektor.

W kategorii Reklama prasowa triumfowało Biuro Promocji Uniwersytetu Gdańskiego za cykl 5 reklam wizerunkowo-rekrutacyjnych, które pojawiły się w mediach w okresie świętowania przez uczelnię 50-lecia. Celem było pokazanie bogatej historii UG oraz wzbudzenie zainteresowania świętem uczelni zarówno wśród potencjalnych studentów, jak i absolwentów, którzy studiowali na uniwersytecie w przeciągu półwiecza. Kampania prowadzona w mediach społecznościowych oraz tradycyjnych została podzielona na 3 odsłony ukazujące poszczególne dekady, począwszy od lat 70. Każda z kreacji miała być połączeniem cech charakterystycznych dla studiowania w danym okresie i nieść przesłanie, że Uniwersytet Gdański był znaczącym etapem w kreowaniu przyszłości młodych ludzi bez względu na pokolenie, z którego pochodzą. Typografia czcionek, ubiór modeli i starannie dobrane scenerie zdjęć to swoista podróż w czasie przez 50 lat historii Uniwersytetu Gdańskiego.

Za Event doceniono Uniwersytet SWPS, który zgłosił webinaria tematyczne. To cykliczne, publiczne spotkania online ekspertów uczelni z osobami zainteresowanymi psychologią, zarządzaniem i designem. Webinaria stanowią alternatywę dla eventów offline, zapewniającą uczestnikom bezpłatny dostęp do wiedzy oraz wymianę doświadczeń niezależnie od miejsca, w którym się znajdują. To także doskonałe narzędzie do pozyskiwania leadów i rozbudowywania bazy mailingowej potencjalnych klientów oferty edukacyjnej (studia wyższe, podyplomowe, kursy językowe) oraz usług biznesowych i terapeutyczno-rozwojowych. W 2019 r. zrealizowano 35 webinarów. Zapisało się na nie w sumie 28973 osób. Suma wyświetleń filmów w serwisie Youtube na kanałach Strefy Psyche, Strefy Designu i Strefy Zarządzania wyniosła ponad 3,5 mln. Z kolei w serwisach podcastowych (m.in. Spotify, Lenton, iTunes, Soundcloud) suma odsłuchów wyniosła 820 tys.

W kategorii Content marketing zwyciężyła Politechnika Warszawska za promocję projektu studenckiego e-MaksPower, czyli elektrycznego bolidu zbudowanego dla 10-letniego Maksa, chłopca z dystrofią mięśniową. Historia e-MaksPowera nie tylko edukuje, ale również rozwija wyobraźnię i pokazuje najlepsze wzorce. Na różnych etapach nad bolidem pracowało około 30 osób. Projekt rozpoczął się w lutym 2018 roku. W przedsięwzięcie zaangażowali się studenci z czterech kół naukowych Politechniki Warszawskiej: Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów, Koła Naukowego Robotyków (oba koła działają przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa), Koła Naukowego ADek (działającego przy Wydziale Elektrycznym) i Międzywydziałowego Koła Naukowego SmartCity (działa przy Wydziale Inżynierii Lądowej). Z pomocą graficzną przyszedł Rafał Tomczak – student wzornictwa przemysłowego na ASP w Warszawie. Powstał biało-niebieski bolid o długości 2,4 m, wadze 110 kilogramów i możliwej do osiągnięcia prędkości 30 km/h.

W ostatnich dwóch kategoriach zwyciężyły: Politechnika Śląska (Video online) oraz Uniwersytet Wrocławski (Serwis rekrutacyjny).

Specjalne (pozaregulaminowe) nagrody wręczył też Marcin Olkiewicz ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR – to możliwość zgłoszenia prac dwóch uczelni (Politechniki Warszawskiej i Uniwersytetu SWPS) do Konkursu Twórców Reklamy 2020.

Konkurs Genius Universitatis zorganizowała Fundacja Edukacyjna Perspektywy.

MK, źródło: www.genius.perspektywy.pl, www.agh.edu.pl, www.pw.edu.pl, www.swps.pl

 


PARTNERZY

forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie