Konkursy

Po raz czwarty rozdano granty BraveCamp

Opublikowano: 2019-02-21

forum akademickie
Źródło: www.uw.edu.pl

Akademia skoków, narzędzie dla twórców gier oraz wykorzystanie grzybów do oczyszczania środowiska wodnego – to pomysły, które zwyciężyły w czwartej edycji BraveCamp, w ramach którego uczestnicy mogą rozwijać swoje projekty biznesowe, naukowe i z zakresu ekonomii społecznej. 

Brave Camp, organizowany przez Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego, skierowany jest do studentów, doktorantów, pracowników i absolwentów (do 2 lat od ukończenia studiów) tej uczelni oraz Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W ramach każdej edycji osoby zakwalifikowane do udziału wyjeżdżają na obóz integracyjno–szkoleniowy, gdzie przez kilka dni pod okiem mentorów i trenerów rozwijają zaproponowane przez siebie wcześniej projekty biznesowe, naukowe oraz pomysły z dziedziny ekonomii społecznej. Zwieńczeniem obozu jest gala Demo Night, podczas której jury wybiera najlepsze projekty.

Zwycięzcą tegorocznej odsłony BraveCamp został Marcin Solarski, student fizyki UW, który przygotował „Akademię skoków”. Umożliwi ona zainteresowanym sprawdzenie swoich sił w skokach narciarskich. Osoby, które wcześniej nie miały do czynienia z tym sportem, będą mogły poczuć się jak polscy mistrzowie i pierwszy raz w życiu wykonać skok pod okiem trenera.

– Mój projekt ma dać dostęp do skoków narciarskich amatorom. Chcę organizować wyjazdy, podczas których każdy będzie mógł spróbować swoich sił na skoczni, ponieważ w tej chwili czegoś takiego nie ma. Udział w BraveCamp był dla mnie bardzo cenny – mogłem spojrzeć na swój projekt z nowej perspektywy, dzięki kadrze z IUW, doświadczonym mentorom, a także uczestnikom, od których otrzymałem dużo wsparcia – podkreśla laureat pierwszego miejsca i zdobywca 5 tys. zł.

Drugie miejsce i 3 tys. zł przypadło studentowi informatyki UW Danielowi Kałuży, autorowi „GameFin”. Jego koncepcja zakłada wykorzystanie niezagospodarowanej dotychczas mocy obliczeniowej komputera, dzięki czemu korzystnie z gry komputerowej będzie dla użytkowników darmowe  – gracze nie będą musieli dokonywać mikropłatności, a sama gra będzie przynosić zysk jej projektantom.

Na trzecim miejscu uplasowała się Agata Sośnicka z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, doktorantka w dziedzinie farmacji. Jej projekt, za który otrzymała 2 tys. zł, stanowi odpowiedź na zanieczyszczenia polekowe, które znajdują się w wodzie. Przewiduje stworzenie technologii, która mogłaby pozwolić na zastosowanie w  oczyszczalniach ścieków gatunku grzyba, który efektywnie oczyszcza środowisko wodne.

Poza podium jury doceniło także inwencję Miłosza Bałdygi, studenta pedagogiki, który opracował ciekawe przedsięwzięcie łączące naukę żonglerki z rozwojem umiejętności miękkich, np. radzenia sobie ze stresem. Wśród innych zgłoszonych projektów pojawiły się m.in. pomysły na badanie cyfrowego nomadyzmu czy platforma usługowa łącząca osoby, które zgłaszają zapotrzebowanie na usługi, z firmami je wykonującymi. Łączna kwota przyznanych grantów to 10 tys. złotych. Organizatorzy otrzymali 43 zgłoszenia, z których wybrano finałowe 23, biorąc pod uwagę takie kryteria, jak: nowatorstwo, wykonalność, dostosowanie do potrzeb społecznych i rynkowych, a także propozycje wydatkowania grantu na rozwój projektu.

Źródło: UW

 


PARTNERZY

forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie