Życie akademickie

Przestrzeń from Facebook i Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” pomagają polskim uczelniom uwolnić potencjał Internetu. 

Opublikowano: 2019-03-15

forum akademickie
Źródło: uczelniawmediachspolecznosciowych.pl

7 marca wystartował projekt szkoleniowy „Uczelnia w Mediach Społecznościowych”, uruchomiony przez Przestrzeń from Facebook oraz Fundację Edukacyjną „Perspektywy” pod patronatem MNiSW. Jego celem jest wyposażenie pracowników szkół wyższych w umiejętności skutecznego wykorzystania mediów społecznościowych i narzędzi cyfrowych do budowania wizerunku polskich uniwersytetów w kraju i za granicą. Już dziś polskie uczelnie mogą również korzystać ze wsparcia Facebooka dzięki bezpłatnemu dostępowi do platformy Workplace.

– Od tego, jak uniwersytet komunikuje się w wirtualnej przestrzeni, zależy jego sukces rekrutacyjny, co w dłuższej perspektywie przekłada się na poziom uczelni i jej konkurencyjność w międzynarodowym środowisku – mówi Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej „Perspektywy”. – Cieszymy się, że poprzez realizację projektu „Uczelnia w Mediach Społecznościowych” wspólnie z Przestrzeń from Facebook te założenia mają szansę przełożyć się na rzeczywistość – dodaje.

Szkolenia w ramach programu „Uczelnia w Mediach Społecznościowych” obejmą m.in. tematykę strategii budowania angażujących treści w Internecie, metod skutecznego planowania reklam na Facebooku i Instagramie oraz posługiwania się narzędziami do ich tworzenia czy wreszcie monitorowania wyników promocji.

– Postawimy na praktyczną analizę przykładów dobrych praktyk, co pozwoli nam w obrazowy sposób prześledzić, co działa w obszarze komunikacji w mediach społecznościowych i jak posługują się nimi uczelnie najbardziej świadome tego narzędzia – podkreśla Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej w Polsce i krajach bałtyckich w Facebooku. – Jednym z najważniejszych celów, jakie realizuje Przestrzeń from Facebook, jest wspieranie kompetencji cyfrowych w obszarach kluczowych dla polskiego społeczeństwa. Wspieranie uczelni w podnoszeniu skuteczności działań promocyjnych i rekrutacyjnych, a tym samym wzmacnianie polskiej nauki i szkolnictwa wyższego, to świetny przykład realizacji tego celu.

Wszystkie szkolenia poświęcone budowaniu marki uczelni są realizowane w Przestrzeni from Facebook przy ul. Koszykowej 61 w Warszawie. Uroczysta inauguracja 7 marca miała miejsce dzień przed XXXI Międzynarodowym Salonem Edukacyjnym Perspektywy 2019. Część szkoleniową poprowadzili: Magdalena Wiewiórowska, Training Delivery Partner, na co dzień związana z dublińskim biurem firmy Facebook oraz Bartosz Paczyński, Prezes Zarządu w agencji reklamowej Content Hero i prelegent w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego.

Projekt „Uczelnia w Mediach Społecznościowych” będzie realizowany do października 2019 roku. Udział w programie jest bezpłatny. Każda uczelnia, która przyłączyła się do programu, otrzyma certyfikat uczestnictwa, przyznawany po zrealizowaniu wszystkich modułów szkoleniowych. Program został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Facebook wspiera polskie uczelnie również dzięki platformie Workplace, która daje organizacjom narzędzia do efektywnej komunikacji wewnętrznej, współpracy grupowej oraz wymiany wiedzy. Teraz dzięki programowi Workplace for Good, wszystkie polskie uczelnie i placówki edukacyjne mogą z niej korzystać całkowicie bezpłatnie.

Anna Wdowińska


PARTNERZY

forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie