Szkoły wyższe

Rzeszowskie studentki realizują społeczną inicjatywę „Akademia Mini Projektów”

Opublikowano: 28.12.2017

forum akademickie

Agnieszka Brągiel, Wiktoria Doroba i Izabella Dłużeń, trzy studentki rzeszowskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, realizują „Akademię Mini Projektów” – społeczną inicjatywę, która nauczy dzieci w wieku wczesnoszkolnym z Podkarpacia m.in. przedsiębiorczości.

– „Akademia Mini Projektów” to akcja, mająca na celu nauczyć dzieci w wieku wczesnoszkolnym zarządzać prostymi, mini projektami. Uczymy dzieci nowych nawyków, takich jak: planowanie, tworzenie harmonogramów, praca w grupie, realizacja swoich pomysłów i ostateczne ich wdrażanie – wyjaśnia Agnieszka Brągiel.

– Naszym projektem obejmujemy jedną z najmłodszych grup społecznych, czyli dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Pragniemy wykorzystać wiedzę, umiejętności oraz doświadczenie, które zdobyliśmy podczas realizowania własnych projektów społecznych – dodaje Izabella Dłużeń.

Zajęcia mają charakter warsztatowo-zabawowy, na których dzieci uczą się, jak planować, tworzyć harmonogramy oraz zarządzać czasem tak, aby być bardziej zorganizowanym. Nabycie takich umiejętności jest szczególnie ważne w dzisiejszym świecie, gdzie dzieci odkładają wszystko na ostatnią chwilę, a zaplanowanie najprostszych czynności stanowi dla nich wielki problem.

– Tak naprawdę wystarczy tylko odpowiednie zaplanowanie swoich działań i wszystko staje się znacznie prostsze – wyjaśnia Wiktoria Doroba. – Poprzez naukę budowania i tworzenia mini projektów przygotowujemy dzieci do samodzielnej ich realizacji w przyszłości. Stopień trudności jest adekwatny do wieku dzieci. Im wcześniej nauczymy dzieci takich umiejętności, tym łatwiej im będzie później funkcjonować w środowisku szkolnym. Jesteśmy przekonani, że wszystkie wypracowane umiejętności znajdą swoje zastosowanie w przyszłym rozwoju każdego dziecka – dodaje Wiktoria.

Za nami już warsztaty w Szkole Podstawowej w Mrowli oraz w Szkole Podstawowej w Sędziszowie Małopolskim. Na zorganizowanych przez nas zajęciach uczniowie nauczyli się jak tworzyć plany i harmonogramy do mini projektów, zarządzać czasem oraz jak pracować w grupie.

Projekt realizowany jest w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”. Wszystko odbywa się pod nadzorem mentorów z organizacji „Social Wolves” i firm takich jak: PZU, T-Mobile i Bank Zachodni WBK.

Dominik Łazarz


PARTNERZY

forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie