Życie akademickie

Studentka historii sztuki z grantem Brave Camp

Opublikowano: 2019-07-16

forum akademickie
Źródło: Inkubator UW

Maja Michalak, studentka historii sztuki na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego, zdobyła nagrodę główną 5. edycji szkoły przedsiębiorczości Brave Camp organizowanej przez Inkubator UW.

Szkoła przedsiębiorczości Brave Camp to projekt skierowany do studentów, absolwentów (do 2 lat od ukończenia studiów), doktorantów i pracowników Uniwersytetu Warszawskiego oraz Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W każdym roku odbywają się dwie edycje wydarzenia – letnia i zimowa. Dotychczas w projekcie wzięło udział około 100 uczestników. W zakończonej właśnie w Sękocinie letniej odsłonie projektu Brave Camp wzięło udział 23 studentów z UW i WUM. Uczestnicy pod okiem ekspertów przez tydzień zdobywali wiedzę z autoprezentacji, zarządzania projektami, marketingu i innych aspektów związanych z prowadzeniem własnego przedsiębiorstwa. Ostatniego dnia obozu odbyła się gala Demo Night, podczas której wszyscy studenci zaprezentowali swoje pomysły biznesowe przed sześcioosobowym jury. Finałowa dwunastka uczestników miała szansę powalczyć o trzy nagrody główne: granty w wysokości 5 tys., 3  tys. i 2 tys. złotych. Oceniając prezentacje uczestników, jurorzy brali pod uwagę m.in. ich nowatorstwo i dostosowanie do potrzeb rynkowych.

– Przedsiębiorczość rozumiemy nie tylko jako zakładanie firmy, ale także jako otwartość myślenia i postawę, którą cechuje sprawczość, chęć zmiany otoczenia. Dlatego też zwracamy uwagę na projekty nieszablonowe i innowacyjne – mówi Jacek Sztolcman, kierownik Inkubatora UW.

Zwyciężczynią została Maja Michalak, studentka historii sztuki na Wydziale Historycznym UW, która otrzymała grant w wysokości 5 tys. złotych na rozwój własnej działalności biznesowej. W ramach projektu „Art Academy” planuje prowadzić interaktywne warsztaty i szkolenia, skierowane głównie do grup w ramach firmowych wydarzeń integracyjnych. Laureatka chciałaby w przystępny sposób przekazywać wiedzę m.in. na temat rzeźby i malarstwa oraz przełamywać tym samym stereotyp, że dzieła sztuki można poznawać jedynie podczas lekcji muzealnych.

– Zamierzam zaszczepić uczestnikom moich warsztatów pasję do sztuki i pokazać, że interpretacja dzieł stworzonych przez artystów nie musi być wyzwaniem, należy jedynie poznać odpowiednie narzędzia do ich odbioru – podkreśla Maja Michalak.

Jury doceniło także inicjatywy: Bartosza Króla, studenta informatyki oraz Mateusza Wnorowskiego, studiującego zarządzanie. Oba pomysły, podobnie jak projekt Mai Michalak, powstały z połączenia pasji i wiedzy. Bartosz Król, laureat drugiego miejsca, w ramach projektu „Skipper Aid” chciałby rozwijać aplikację, ułatwiającą planowanie tras rejsów morskich. Z kolei Mateusz Wnorowski, zdobywca trzeciego grantu, planuje produkcję i sprzedaż spersonalizowanych desek do kitesurfingu.

Źródło: UW

 


PARTNERZY

forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie