Digital University, organizator polskiej edycji Konkurs Global Impact Challenge, wydłużył termin zgłaszania wniosków. Powracający z urlopów młodzi startupowcy mają o co powalczyć: oprócz nagród w postaci zaproszenia do programu inkubacyjnego w Dolinie Krzemowej oraz zaproszenia do trzeciej edycji InCredibles Sebastiana Kulczyka, udział w największym w tej części Europy konkursie to ogromna szansa, doświadczenie i wejście do globalnej sieci kontaktów, które mogą przyczynić się do olbrzymiego skoku w rozwoju firmy.
Z takiej szansy skorzystali laureaci ubiegłorocznej edycji: Marcin Kostrzewa i Wojciech Daniło, z projektem Luna, radykalnie skracającym drogę od koncepcji do rezultatu w przetwarzaniu danych. Podobnie jak drugi zwycięski projekt: Inteliclinic Kamila Adamczyka, dedykowany hamowaniu komórek glejaka wielopostaciowego mózgu, doczekał się realizacji w ramach nagrody głównej – programu akceleracyjnego Global Startup Program w Dolinie Krzemowej.
– Projekt (Global Startup Program) to dwa miesiące, przez które każdego dnia dociera do nas ogrom informacji i porad bezpośrednio od światowych ekspertów w swoich innowacyjnych dziedzinach. Nasz projekt od czasu wizyty w USA nabrał rozpędu – podkreśla Kamil Adamczyk. Firma po udowodnieniu, iż opracowana przez nich metoda hamuje wzrost komórek nowotworowych przy neutralności dla komórek zdrowych, obecnie przygotowuje się do kolejnej fazy badań in-vitro oraz badań in-vivo.
Z kolei środowisko Luna jest wciąż w fazie beta rozwoju. Ale już teraz można pobrać z oficjalnej strony instalator i zacząć eksplorować jego możliwości. Dzięki programowi praca z różnymi rodzajami danych ma stać się prostsza i bardziej popularna.
Kto może aplikować?
Każda młoda firma czy startup z Polski i wybranych krajów Europy Środkowo-Wschodniej (Czechy, Słowacja, Ukraina, Austria, Węgry, Estonia, Litwa, Łotwa, Rumunia i Bułgaria) posiadający dwóch założycieli (pow. 21 lat) i produkt mający element misyjności tj. działający w jednym z obszarów wielkich wyzwań (Global Grand Challenges), wpisujący się w misję Singularity University – amerykańskiego think tanku, organizatora konkursów GIC na całym świecie.
– Dla jury bardzo ważny będzie zarówno sam produkt lub usługa i jego przełomowość jak i team stojący za firmą. Dla Singularity University ważni są ludzie, wizjonerzy z odważnym podejściem do biznesu i myśleniem, które umożliwi prawdziwą zmianę na lepsze – mówi o założeniach Jowita Michalska, CEO Digital Univesity, wyłączny przedstawiciel Singularity University w Polsce.
Zgłoszenie wiąże się z przygotowaniem szczegółowego opisu projektu i firmy oraz przesłaniem wideo. W odróżnieniu od wymogów regulaminowych z ubiegłego roku zgłaszane przedsięwzięcie powinno być w pełni ukształtowane. Wysoko ocenianie będą projekty wykorzystujące technologię exponential, o dużym potencjale innowacyjności, z możliwością rozwoju na skalę globalną.
Z warunkami udziału w konkursie można zapoznać się na stronie https://su.org/gic/poland-2019/ . Finał, na który zostanie zaproszonych maksymalnie 10 zespołów, odbędzie się 7 października w Google Campus w Warszawie, jako wydarzenie towarzyszące konferencji Masters&Robots, poświęconej nowym technologiom.
Uczestników konkursu będzie oceniać jury: Monique Giggy – Vice President, SU Ventures, Maciej Noga – HRTech Investor, Co-Founder of Grupa Pracuj, SHRM Member, Jarosław Sroka – Członek Zarządu KI One, Supreet Singh Manchanda – Managing Director of Raiven Capital.
SingularityU Poland GLOBAL IMPACT CHALLENGE
7 października 2019
Miejsce: Google for Startups, Plac Konesera 10, Warszawa
Strona konkursu: www.su.org/gic/poland-2019/
Więcej informacji o konkursie: www.digitaluniversity.pl/global-impact-challenge-poland/
Katarzyna Sajewicz