Konkursy

Uniwersytet SWPS ze Srebrnym Spinaczem

Opublikowano: 2019-01-10

forum akademickie
Źródło: www.swps.pl

Uniwersytet SWPS został nagrodzony w XVI edycji konkursu „Złote Spinacze” organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jurorzy docenili kanał zRozum na YouTube uruchomiony wspólnie z Grupą Abstra.

Konkurs „Złote Spinacze” organizowany jest od 2003 roku, a jego główny cel to zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży Public Relations oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów zrealizowanych w Polsce. W tej edycji jury nagrodziło przedsięwzięcia w 32 kategoriach. Podobnie jak rok temu w gronie wyróżnionych znalazł się Uniwersytet SWPS, któremu tym razem przyznano Srebrny Spinacz w kategorii Content Marketing – Branded Content.

Głównym założeniem współpracy pomiędzy Uniwersytetem SWPS a grupą Abstra w projekcie zRozum było połączenie uniwersyteckiej wiedzy z dziedziny psychologii z wiedzą i doświadczeniem partnera projektu w tworzeniu atrakcyjnych dla młodego widza treści i budowania wokół nich zasięgu. Naturalnym miejscem działań okazał się YouTube – najpopularniejsze na świecie medium wideo, w którym młodzi ludzie spędzają coraz więcej czasu.

Zarówno Uniwersytet SWPS, jak i Grupa Abstra postawili sobie za cel stworzenie kanału, z merytoryczną wiedzą psychologiczną, atrakcyjnego dla osób w wieku gimnazjalnym i licealnym, o zasięgu porównywalnym z popularnymi kanałami rozrywkowymi. Główna tematyka miała koncentrować się wokół tematów interesujących dla młodego widza, omówionych w sposób dla niego atrakcyjny, ale jednocześnie merytoryczny.

Grupa Abstra skupiła się na wypracowywaniu formatu oraz budowaniu zasięgu. Uniwersytet SWPS zapewnił z kolei  merytoryczną wiedzę psychologiczną – w materiałach naukowcy uczelni, z doświadczeniem medialnym, dzielą się swoją wiedzą w przystępny sposób oraz udzielają konsultacji merytorycznych scenariuszy filmów. Na efekty nie trzeba była długo czekać. W ciągu niespełna pół roku został zrealizowany cel, jaki był obrany na początku współpracy – stworzenie najpopularniejszego na polskim YouTube kanału psychologicznego, kierowanego do młodych widzów. Kanał ma już ponad 215 tysięcy subskrybentów, prawie 11 milionów wyświetleń, a pod każdym wideo – dziesiątki komentarzy.

Źródło: SWPS


PARTNERZY

forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie
forum akademickie