Aktualności
Sprawy nauki
03 Lutego
Źródło: mat. nadesłany
Opublikowano: 2022-02-03

Podziękowania dla nauki na przystankach

Prowadzona dotychczas w mediach społecznościowych inicjatywa #ThankYouScience, której celem jest  podziękowanie nauce za wkład do poprawy codziennego życia, rozszerza swój zasięg o nośniki outdoorowe. Pomysłodawcą akcji jest firma Bayer.

To już druga edycja akcji #ThankYouScience. W pierwszym etapie – prowadzonym w grudniu w mediach społecznościowych – organizatorzy zachęcali do podzielenia się przykładami dowodzącymi, w jaki sposób nauka zmienia naszą codzienność! Odzew na akcję był ogromny. „Dziękuję nauce za odkrycie rezonansu magnetycznego. Bo kontrolą mojej choroby i »lekiem« jest rezonans” – napisała jedna z wielu uczestniczek przedsięwzięcia. Dziękowano też za pasję, ciekawość, zadawanie pytań, inspirowanie, pokazywanie, że warto wychodzić dalej i mierzyć wyżej!

W lutym na przystankach w Warszawie i Gdańsku można przeczytać wybrane podziękowania, kierowane przez uczestników akcji pod adresem naukowców. Cytaty zostały zilustrowane komiksem ukazującym badaczy przy pracy. Grafiki przygotowała znana ilustratorka Magda Danaj – autorka popularnego m.in. w mediach społecznościowych projektu Porysunki.

Stworzyliśmy inicjatywę #ThankYouScience jako formę wyrażenia wdzięczności nauce i naukowcom za ich wkład w poprawę jakości życia. Bayer od 160 lat jest związany z nauką, o czym mówi nasza misja: „Science for a better life”. Poprzez posty w mediach społecznościowych, ukazujące pracę badaczy od zaskakującej strony i z „przymrużeniem oka”, zainicjowaliśmy akcję, w której wystarczyło we własnym kanale lub odwiedzając nasz popularnonaukowy profil Baylab na Facebooku użyć hasztagu #ThankYouScience i napisać, za co jesteśmy wdzięczni nauce. Kilka wybranych podziękowań możemy teraz zobaczyć w tysiącach lokalizacji. To świetna okazja, by pomyśleć, za co każdy z nas jest wdzięczny nauce: takie właśnie pytanie zadajemy na plakatach – mówi Monika Lechowska-Wróbel, dyrektor działu komunikacji Bayer.

Dotychczas inicjatywa #ThankYouScience dotarła do ponad miliona odbiorców, a kampania outdoorowa zwiększy ten zasięg o co najmniej drugie tyle. Do akcji przyłączyli się naukowcy, uczelnie, redakcje i dziennikarze, a przede wszystkim ci, dla których stała się platformą wyrażenia ich własnych opinii, podziękowań, komentarzy. Przywoływano przykłady osiągnięć w dziedzinie medycyny, rolnictwa, techniki, informatyki i innych.

Na podstawie docierających do nas informacji zwrotnych oceniamy, że inicjatywa #ThankYouScience pozwoliła wygenerować znaczny ładunek pozytywnej energii społecznej, tak potrzebnej w niełatwym czasie pandemii. Dziś, gdy osiągnięcia nauki bywają kwestionowane, zrozumienie dla niej jest szczególnie ważne: stąd również wynika znaczenie tej inicjatywy – dodaje Monika Lechowska.

W kampanii prowadzonej na przystankach autobusowych i tramwajowych w Warszawie i Gdańsku oraz w stołecznym metrze – wybrano lokalizacje w centrach miast, w pobliżu kampusów uczelni i na największych osiedlach. Ekspozycję zaplanowano do końca miesiąca.

MK

Dyskusja (0 komentarzy)