Uniwersytet Łódzki i Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie tegorocznymi laureatami Promyków. Nagrody za ponadprzeciętne osiągnięcia w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych w sektorze szkolnictwa wyższego przyznaje Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”.
Promyki wręczono na uroczystej gali podczas XXXIII Konferencji „Uczelnie w procesie zmian. Wyzwania komunikacyjne i marketingowe”, zorganizowanej przez Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, która odbyła się na Uniwersytecie Gdańskim.
Za działania promocyjne i komunikacyjne prowadzone w obszarze Nowych Mediów (nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka) doceniono Uniwersytet Łódzki za projekt „Wytrop nas”. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała Politechnika Warszawska za „Podcast Bobotechnika wyjaśnia”.
Z kolei za działania popularyzujące naukę oraz uczelnię nagrodzono Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie za „Ekologiczne torby z banerów reklamowych #UEK #WearFair”. Wyróżnienie przyznano Politechnice Warszawskiej za projekt „Zamień to w komiks! – wspieramy projekt Comixfy!”.
Projekty oceniane są zgodnie z następującymi kryteriami:
Wyboru zwycięskich projektów dokonuje kapituła, w skład której weszli: Magdalena Bem-Andrzejewska (MNiSzW), dr Izabela Gontarek (Santander Universidades), Paweł Sanowski (IMM), Karolina Lewandowska (Centrum Edukacji i Rozwoju Efekty), dr Bianka Siwińska (Fundacja Edukacyjna Perspektywy), dr Beata Czechowska-Derkacz (Uniwersytet Gdański), Urszula Okulska-Deblessen (Politechnika Warszawska), Ewelina Winiewicz (Akademia Pomorska w Słupsku, członek stowarzyszenia Prom), Anna Kiryjow-Radzka (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, prezes Stowarzyszenia Prom).
Łącznie do konkursu zgłoszone zostały 22 projekty:
Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” jest platformą współpracy osób zaangażowanych zawodowo w tworzenie dobrego wizerunku oraz informowanie o działalności edukacyjnej i naukowej polskich uczelni publicznych i niepublicznych. Zrzesza pracowników biur promocji, rzeczników prasowych oraz specjalistów PR zajmujących się szeroko rozumianą promocją uczelni. Organizowane przez stowarzyszenie konferencje są okazją do wymiany doświadczeń oraz podnoszenia umiejętności w zakresie public relations, a warsztaty, spotkania i debaty mają ekspercki wymiar.
Red.