Aktualności
03 Czerwca
Opublikowano: 2019-06-03

Przygody umysłu – Learning Adventures

W dniach 21–22 listopada w Warszawie odbędzie się międzynarodowa konferencja naukowa „Przygody umysłu 2019” (Learning Adventures). Tegoroczne wydarzenie poświęcone jest roli przedmiotów i urządzeń w procesie uczenia się i nauczania. Trwa rejestracja prelegentów.

Większość realnych doświadczeń – eksperymentów, którym towarzyszył fizyczny kontakt z teleskopem, probówką, pochylnią – przenieśliśmy do książek lub przestrzeni wirtualnej. Jak, ucząc się w ten sposób, sprostamy realnym wyzwaniom współczesnego świata: niszczeniu planety czy globalnemu ociepleniu? Czy technologie wokół nas ułatwiają czy wymuszają uczenie się przez całe życie? Jakie wyzwania stawiają nowoczesne pomoce edukacyjne – zestawy, mikrokontrolery, aplikacje – rodzicom, edukatorom i osobom uczącym się? Jaką rolę w uczeniu się – dorosłych i dzieci – odgrywa zabawa z użyciem pomocy naukowych? Na te pytania postarają się odpowiedzieć uczestniczy konferencji „Przygody umysłu 2019”.

Wydarzenie skierowane jest do naukowców, badaczy, przedstawicieli centrów nauki, specjalistów ds. badań i rozwoju, pedagogów, nauczycieli, studentów oraz wszystkich zainteresowanych innowacyjnymi badaniami nad procesami uczenia się. Program obejmuje wystąpienia gości specjalnych, prelegentów, warsztaty oraz BADNIGHT! – imprezę, w trakcie której naukowcy z godnością opowiadają o swoich inspirujących niepowodzeniach.

Konferencja będzie się skupiać na pięciu obszarach związanych z rolą pomocy naukowych i wszelkich innych przedmiotów w kontekście uczenia się:

  • (Nie)moc przedmiotów: wirtualne a realne. Na czym polega różnica między materialnymi a wirtualnymi pomocami naukowymi, mającymi ułatwiać młodym ludziom odkrywanie świata i zdobywanie wiedzy naukowej?
  • Technologia dla każdego ucznia. Kupić, rozdać i co dalej? Jakie wyzwania stawiają nowoczesne pomoce edukacyjne – zestawy, mikrokontrolery, zabawki – przed rodzicami, nauczycielami i osobami uczącymi się?
  • Inteligencja przedmiotów. W jaki sposób i dla kogo projektowane są pomoce naukowe? Kiedy projektowanie pomocy naukowych rozwija wiedzę o uczeniu się?
  • Czy można uczyć się bez wysiłku? Co obiecują dzieciom i dorosłym przedmioty – nowoczesne zabawki, gry, roboty edukacyjne?
  • Większa kreatywność dzięki zabawie z kostką? Gdzie przebiegają etyczne granice obietnic w narracjach o pomocach naukowych i zabawkach edukacyjnych?

Organizatorzy zaprosili do udziału znanych i cenionych naukowców. Wykłady wygłoszą m.in.: profesor Manu Kapur z ETH Zurich w Szwajcarii (o produktywnych niepowodzeniach w projektowaniu i uczeniu się) czy prof. Ricardo Nemirovsky z Manchester Metropolitan University (o relacji między emocjami i aktywnością poznawczą w uczeniu się).

Udział w konferencji jest płatny. Zgłoszenia prelegentów przyjmowane są do 10 lipca 2019. Czas na zgłoszenia publiczności mija 30 września 2019. Formularze zgłoszeniowe oraz informacje szczegółowe dostępne są na stronie: www.adventures.kopernik.org.pl.

Organizatorzy: Centrum Nauki Kopernik, New York Hall of Science oraz Uniwersytet SWPS w Warszawie. Patron honorowy: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

MK

Dyskusja (0 komentarzy)