Aktualności
Szkoły wyższe
13 Czerwca
Źródło: Collegium Civitas
Opublikowano: 2024-06-13

Collegium Civitas tworzy Centrum Badań nad Dezinformacją

W odpowiedzi na jedno z najpoważniejszych wyzwań współczesnego społeczeństwa Collegium Civitas powołało Centrum Badań nad Dezinformacją. Nowo utworzoną jednostką pokieruje red. Grzegorz Rzeczkowski.

Dezinformacja to jedno z najpoważniejszych wyzwań współczesnego społeczeństwa. Wpływa zarówno na bezpieczeństwo, jak i stabilność państw. W odpowiedzi na te zagrożenia Collegium Civitas utworzyło nową jednostkę badawczo-dydaktyczną, analityczno-doradczą oraz edukacyjną. Centrum Badań nad Dezinformacją zajmie się identyfikowaniem i badaniem narracji dezinformacyjnych, szczególnie w mediach społecznościowych. Ponadto jego celem jest edukowanie społeczeństwa oraz tworzenie strategii przeciwdziałania dezinformacji.

Dezinformacja stała się współczesną bronią, której skutki mogą być katastrofalne dla demokracji i społeczeństwa obywatelskiego. Naszym zadaniem będzie nie tylko badanie tego zjawiska, ale także edukowanie i ostrzeganie społeczeństwa przed jego skutkami – zapowiada Grzegorz Rzeczkowski, dyrektor Centrum Badań nad Dezinformacją.

To dziennikarz śledczy, socjolog i europeista, związany obecnie z tygodnikiem „Newsweek”. W Collegium Civitas jest opiekunem specjalności dziennikarstwo śledcze i fact-checking na kierunku dziennikarstwo i nowe media.W 2009 roku był nominowany do nagrody Grand Press w kategorii dziennikarstwo śledcze za cykl artykułów na temat KRUS. W 2018 roku był nominowany do Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego. Autor książek „Katastrofa posmoleńska” i „Obcym alfabetem”.

Główną ekspertką Centrum jest Anna Mierzyńska, analityczka mediów społecznościowych, specjalizująca się w badaniu dezinformacji. Jednostka będzie współpracować z ośrodkami badawczymi i organizacjami pozarządowymi w Polsce i za granicą, a także prowadzić szkolenia i warsztaty dla różnych sektorów.

MK

Dyskusja (1 komentarz)
  • ~Mr. ZUB 17.06.2024 10:54

    Kolejny klocek do zabetonowania jedynej przyklepanej z góry narracji. Zero podejrzliwości wobec sponsorów a powołują kolejne "ciało" do mówienia ludziom co jest prawdą.