Wydział Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, wspólnie z firmą Andersen Poland sp. z o.o., która zajmuje się dostawą owoców i warzyw do szkół w ramach programów unijnych promujących zdrowe żywienie, wykreował grę planszową „Kuchmistrz – gra edukacyjna dla dzieci w wieku 7-9 lat”. O ile inicjatywa całego projektu należała do oświęcimskiej spółki, o tyle krakowska uczelnia przez półtora roku pracy opracowała fabułę i mechanikę gry, projekt zarówno wzorniczy, jak również ilustracyjny, oraz przeprowadziła badania na grupie docelowej.
Mająca charakter edukacyjny gra promuje model zdrowego żywienia wśród najmłodszych. Jej fabuła opiera się na wykształceniu umiejętności codziennego komponowania posiłków i rozpoznawaniu składników potraw. Gracze dysponują dwustronną płócienną planszą, okrągłymi kartami, gwiazdkami kulinarnymi, a także drewnianymi pionkami, poza tym w zestawie znaleźć można szablon umożliwiający dzieciom wykonanie własnej czapki kucharskiej.
Realizacja całego przedsięwzięcia możliwa była w ramach programu współfinansowanego przez Unię Europejską w obrębie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020 „Bon na innowację”, inaugurującego i wspierającego współpracę między mikro i małymi przedsiębiorstwami a jednostkami naukowymi.