To jedyna w Polsce kampania AI realizowana przez uczelnię – zachwala swoją nową akcję promocyjną Uniwersytet Gdański. Bierze w niej udział piątka studentów i studentek, przedstawicieli Pokolenia Z.
W nowej kampanii wizerunkowej Uniwersytetu Gdańskiego przedstawiono historię piątki studentek i studentów: Szymona, Karoliny, Oliwii, Krystiana i Martyny. To przedstawiciele Pokolenia Z (Gen Z), które wyróżnia się przede wszystkim dorastaniem w świecie nowych technologii; wiedzą i umiejętnościami zdobywanymi również w sieci, oraz łączeniem nauki z aktywnością na rynku pracy. Ważną rolę w ich życiu pełnią również relacje interpersonalne. To właśnie te cechy charakterystyczne młodzieży Pokolenia Z postanowiono uczynić podstawą nowej kampanii reklamowej.
Nasz kampania stanowi całkowicie nowe podejście do promocji uczelni. Skupiona jest na prawdziwych emocjach, których doświadczamy, zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych. Nie boi się pokazywać rzeczywistych uczuć. Radość i zabawa to jedynie jedna strona okresu studiowania, który – co naturalne – łączy się często również ze stresem czy smutkiem. Gen Z ceni sobie prawdę, szuka wiarygodnych źródeł, dlatego tak istotne w kampanii było pokazanie wszystkich emocji – dla pokreślenia rzeczywistego obrazu studiów i wspomnień z nimi związanych – informuje uczelnia.
Film reklamowy, stanowiący część kampanii, odwołuje się do tzw. core memories, czyli wspomnień z wydarzeń, które kształtują naszą osobowość, zachowania i sposób myślenia. Nacechowany emocjami materiał czerpie z idei carpe diem. Jest pełen ciekawych ujęć, najazdów kamery i szybkich przejść. W filmie pojawiły się nie tylko sceny z uczelnianego życia, ale także niezapomniane chwile związane ze studiowaniem w Trójmieście. Kampus UG, sale wykładowe i tzw. otoczenie uniwersyteckie jest pokazane przy okazji opowieści o tym, jak przyjemnym czasem dla młodych ludzi są studia i co ważne – zawieranie przyjaźni, przeżywanie życia w realu.
Chcieliśmy uświadomić młodzieży, że prawdziwych doznań nie zastąpi żadna sztuczna inteligencja – podkreśla Magdalena Nieczuja-Goniszewska, rzeczniczka prasowa UG.
Nowa kampania to jednak nie tylko film reklamowy. To również jedyna w Polsce kampania AI zastosowana przez uczelnię. Sztuczna inteligencja wkracza coraz śmielej w nasze życie, stanowiąc pomoc, ale niosąc też z sobą wiele obaw i niepewności związanych np. z rynkiem pracy. Wykorzystanie AI, przy pomocy której zostało wygenerowanych 6 różnych kreacji, to celowy zabieg.
W ten sposób chcieliśmy pokazać, że doskonale znamy możliwości nowych technologii, jednak zwracamy uwagę na autentyczność (ważną dla Pokolenia Z): otacza nas świat rzeczywisty, prawdziwe doświadczenia i emocje. Prawdziwe wspomnienia, których nie da się wygenerować przez AI. Podkreślając ten fakt, oznaczyliśmy kampanijne kreacje sformułowaniem: „ten obraz został wygenerowany przez sztuczną inteligencję”. Dzięki temu komunikujemy, że prezentowane na materiałach sceny z cyklu „ja podczas… nauki do pierwszej sesji, pierwszych zajęć na kampusie, pierwszego dnia studiów, pierwszego wykładu”, to ważne momenty z prawdziwego studenckiego życia, jednak odzwierciedlające je obrazy są fikcją. Wyrażamy w ten sposób hasło naszej kampanii: „Wspomnień nie wygenerujesz. Stworzysz je u nas” – przekonują twórcy kampanii.
Hasło to jest elementem łączącym wykorzystane różne formy reklamy. Kampania będzie prow3adzona m.in. w portalach internetowych, mediach społecznościowych, na ekranach zewnętrznych, na wydziałach, w szkołach, podczas targów edukacyjnych.
MK, źródło: UG