Dwa bezzałogowe samoloty, Dragonfly i Red Bomber, które przygotowane zostały przez Akademicki Klub Lotniczy Politechniki Wrocławskiej, wystartują w międzynarodowym turnieju SAE Aero Design West 2018.
Maszyny będą miały za zadanie podnieść jak największy ciężar przy utrzymaniu jak najmniejszej wagi własnej. Rywalizacja odbywać się będzie ramach trzech klas: Regular, Advanced i Micro.
Red Bomber ważący 423 gramy, zdolny unieść ciężar do 1,3 kg, wystartuje w klasie Micro. Samolot wyposażony został w teleskopowy kadłub i pięciosegmentowe skrzydła, pod którymi ulokowane zostały, tworzące ładunek, cztery rurki PCV.
Druga z wrocławskich maszyn, startująca w kategorii Advanced, czyli Dragonfly, to maszyna o ciężarze 8 kg, posiadająca 4-metrowej rozpiętości skrzydła. Jej zadaniem będzie dźwignięcie ważącego 15 kg ładunku, a następnie zrzucenie go do wskazanego celu. Samolot wyekwipowany został w dwie ładownie, górną, w której przechowywany będzie ładunek statyczny, oraz dolną, stanowiącą miejsce na zrzucany ładunek dynamiczny.
Początek mających 30-letnią tradycję zawodów zaplanowany został na 6 kwietnia na lotnisku Van Nuys położonym w bliskiej odległości Los Angeles. Start zadeklarowało 75 drużyn z całego świata.
Wrocławski zespół JetStream już od dekady regularnie uczestniczy w SAE Aero Design, notując na swoim koncie wiele sukcesów, w tym zwycięstwo odniesione w 2014r. w kategorii Micro i drugie miejsce wywalczone dwa lata później w kategorii Advanced.
az
(źródło: pwr.edu.pl)