Aktualności
Życie akademickie
24 Kwietnia
Opublikowano: 2017-04-24

Art Of Packaging 2017

Art Of Packaging, czyli Perły wśród Opakowań, to ogólnopolski konkurs na najlepsze opakowanie roku organizowany w Poznaniu od 2006 roku. Ideą konkursu jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych. Art of Packaging ma dwie edycje: Debiuty oraz Professional.

Celem pierwszej jest promowanie i nagradzanie pomysłów młodych artystów zajmujących się projektowaniem opakowań i wzornictwem przemysłowymi i wyłonienie najlepszego opakowania na dowolny produkt – Perły wśród Opakowań. Dotyczy opakowań, które jeszcze nie funkcjonują na rynku, ale mają potencjalne możliwości, by na nim zaistnieć. Celem drugiej jest nagrodzenie twórczych, wizjonerskich i funkcjonalnych rozwiązań. W tym konkursie mogą brać udział nie tylko projektanci, lecz także producenci opakowań. Organizatorem Konkursu jest EUROPEAN MEDIA GROUP Sp. z o.o., wydawca m.in. miesięcznika branżowego PACKAGING POLSKA.

Wśród tegorocznych laureatów konkursu w kategorii debiuty dominują studenci szkół artystycznych, a zwłaszcza łódzkiej ASP, co zrozumiałe, lecz nie tylko oni stanęli w szranki.

Zwycięzcą kategorii Opakowanie – Premium & Nature Kaschebe jest zestaw opakowań „Kaschebe”, który umożliwia wizualną identyfikację produktu związanego z określonym regionem. Autorką jest Daria Ensminger z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Zwycięzcą kategorii Opakowanie Smakowite Animusie jest opakowanie na płatki śniadaniowe i dodatki autorstwa Aleksandry Marczyk z Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.

Zwycięzca kategorii Opakowanie Pragnienia jest opakowanie na herbaty „piramidki”, autorstwa Karoliny Włodarczyk także z ASP w Łodzi.

Zwycięzca kategorii Opakowanie Urody jest zestaw ręcznie robionych mydeł Baba Jaga projektu Laury Kolasińskiej z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Zwycięzca kategorii Opakowanie na Miarę jest Szirtpak, opakowanie do koszulek typu T-Shirt zaprojektowane przez Martę Gruszczyńską z ASP w Łodzi.

Zwycięzca kategorii Opakowanie Biznes jest Bobst-Case, opakowanie zbiorcze, pozwalające na spakowanie produktów marketingowych oraz gadżetów reklamowych autorstwa Natalyi Naglewicz absolwentki Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Zwycięzca kategorii Opakowanie Zdrowia został Package of contact lenses, opakowanie soczewek kontaktowych zaprojektowane przez Justynę Król z Politechniki Śląskiej.

Zwycięzcą kategorii Opakowanie Udekorowane została Szklana Aqua, opakowanie na wodę autorstwa Weroniki Lalik z Uniwersytetu Śląskiego.

Zwycięzca kategorii Opakowanie Etykieta została etykieta piwa Ciechan zaprojektowana przez Agnieszkę Juchę z Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.

Zwycięzca kategorii Opakowanie Free został Style Mazaka Cantribute, opakowanie na ubrania zaprojektowane przez Macieja Jandera z ASP w Łodzi.

Ponadto w konkursie przyznano trzy wyróżnienia: za opakowanie do ostrego sosu chili Tobiaszowi Drzałowi z Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, Emilii Rabsztyn z Politechniki Śląskiej za opakowanie na wędzoną rybę oraz Janowi Kędzierskiemu z Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi za opakowanie na dowolny produkt luksusowy.

W edycji Professional nagradzano profesjonalne firmy i producentów opakowań. Nagrody otrzymały m.in.: opakowanie na kolekcje filmów Andrzeja Wajdy oraz materiałów dodatkowych, Endorfina – opakowanie czekolady, Herbal Elixie Benedictus opakowanie likieru ziołowego, Polish Flowers opakowanie linii lakierów do paznokci czy opakowania perfum.

jk

Dyskusja (0 komentarzy)