W ramach kampanii „Kultura szacunku” Gdański Uniwersytet Medyczny organizuje dziś debatę uniwersytecką z udziałem ekspertów. Wydarzenie będzie transmitowane na kanale YouTube.
Inicjatorami kampanii informacyjno-edukacyjnej pod nazwą „Kultura szacunku” jest zespół pod przewodnictwem prorektora ds. studenckich Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego dr. hab. Tomasza Smiatacza. Wraz z rozpoczęciem poprzedniego roku akademickiego uczelnia zainicjowała działania poprawiające jakość relacji międzyludzkich, propagujące atmosferę wzajemnego zrozumienia, szacunku i empatii, zarówno w przestrzeni uniwersyteckiej, jak i poza nią, przeciwdziałające i zapobiegające jakimkolwiek przejawom dyskryminacji.
Uniwersytet jest nie tylko szkołą dającą wyższe wykształcenie. Z definicji jest miejscem, w którym osoby znajdujące się na różnych etapach życia zawodowego i osobistego, spotykają się ze sobą i… rozmawiają. Uniwersytet jest niezwykłym miejscem, w którym możemy otwarcie i swobodnie mówić i uczciwie dyskutować o wszystkich sprawach ważnych, ciekawych, rzadkich lub zaskakujących – i w efekcie konfrontacji różnych punktów widzenia takie spotkania owocują postępem nauki, a także osobistym rozwojem uczestników – mówi patronujący inicjatywie dr hab. Tomasz Smiatacz, prorektor ds. studenckich GUMed.
W ramach kampanii w poniedziałek, 18 października, odbędzie się debata uniwersytecka, podczas której zaproszenie eksperci będą rozmawiać m.in. o roli i znaczeniu szacunku w życiu jednostki i społeczności. Udział w wydarzeniu zapowiedzieli:
Debata rozpocznie się o godz. 13:30 w Atheneum Gedanense Novum, Auditorium Primum im. prof. Olgierda Narkiewicza (al. Zwycięstwa 41/42) i będzie transmitowane na kanale YouTube.
W ramach inicjatywy utworzono już sieciowy formularz służący do bezpiecznego zgłaszania przypadków dyskryminacji bądź niestosownego traktowania. W uczelnianych mediach społecznościowych prezentowane są ważne dla społeczności GUMed wartości, zapisane m.in. w Kodeksie Etyki Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, oraz dobre praktyki w zakresie współpracy, z poszanowaniem różnorodności i inności. Dostępne są także krótkie materiały wideo z udziałem studentów, doktorantów i pracowników różnego szczebla, propagujące równe traktowanie, jak również uzmysławiające odbiorcy dyskryminujący charakter pewnych zachowań. Twarzami kampanii są m.in. pracownicy i nauczyciele akademiccy cieszący się największym zaufaniem i uznaniem studentów (wybrani m.in. na podstawie ocen zawartych w ankietach dydaktycznych) oraz studenci i doktoranci różnych kierunków, reprezentujący odmienne grupy etniczne, językowe, wyznaniowe.
MK