Czytelna i spójna z misją uczelni promocja oferty kształcenia jest sztuką, która udaje się coraz większej liczbie polskich szkół wyższych. Jak robią najlepsi, będzie można się przekonać 10 marca podczas XXVII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2017. Właśnie wtedy zostaną ogłoszone wyniki szóstej edycji konkursu Genius Universitatis na najlepsze w mijającym roku akademickim kreatywne kampanie rekrutacyjne szkół wyższych.
– Genius Universitatis – duch miejsca, opiekuńcza siła wyzwalająca poczucie wspólnoty studentów i ich mistrzów, jest ideą łączącą misje wszystkich liczących się szkół wyższych – mówi Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy organizującej konkurs. – Ta idea buduje wartościowe strategie promocyjne uczelni w warunkach niżu demograficznego, kiedy profesjonalny marketing – dodany do pozycji rankingowej uczelni – rozstrzyga o rekrutacyjnym sukcesie. Nasz konkurs pomaga uczelniom spojrzeć na ich marketingowe działania z pozycji eksperckiej, wskazuje przykłady dobrze prowadzonych kampanii, podpowiada też, w jakim kierunku prowadzić promocję oferty uczelnianej.
Nagrody Genius Universitatis są przyznawane w siedmiu kategoriach:
W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 100 prac z 37 szkół wyższych. Oceniała je Kapituła w składzie: Katarzyna Dragović, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy, Jacek Kotarbiński, ekonomista, uznany autorytet i ekspert w zakresie marketingu strategicznego, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą, Paweł Tkaczyk, właściciel agencji brandingowej MIDEA, Leszek Stafiej, doradca ds. komunikacji społecznej, marketingowej i mediów, Jacek Szlak, redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie, Dariusz Puzyrkiewicz, copywriter oraz dr Bianka Siwińska, dyrektor zarządzająca Fundacji Edukacyjnej Perspektywy.
– Tegoroczna edycja konkursu stała na wysokim poziomie – mówi Jacek Szlak. – Może nie było spektakularnych wydarzeń, za to w wielu wypadkach widać konsekwencję i długofalową strategię. Widać zmniejszające się zainteresowanie reklamą prasową na rzecz interaktywnych kanałów komunikacji, co jest ze wszech miar słuszne przy takiej grupie docelowej. Uczelnie coraz sprawniej poruszają się po Internecie i w mediach społecznościowych. Trochę kuleje event marketing, często akcje organizowane przez uczelnie wpisują się w ramy obchodów innych wydarzeń, bez szczególnego odniesienia do procesu rekrutacji. Choć i tu zdarzają się wyjątki – część wydarzeń wykorzystywała aktualne i popularne trendy, które przyciągają i angażują młodych.
W szóstej edycji konkursu Genius Universitatis zwyciężyli:
Kategoria: reklama prasowa
Kategoria: event wspierający rekrutację
Kategoria: gadżet promocyjny wspierający rekrutację
Kategoria: kampania w mediach społecznościowych
Kategoria: content marketing
Kategoria: serwis rekrutacyjny
Kategoria: video online
Perspektywy Press