Aktualności
Życie akademickie
17 Lipca
Źródło: www.youtube.com
Opublikowano: 2019-07-17

Gra komputerowa o depresji

Anil Demir, student i wykładowca Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, stworzył grę komputerową 3D, której bohaterem jest mężczyzna zmagający się z depresją. Ma ona pomóc zrozumieć osoby walczące z tą chorobą. 

Anil Demir pochodzi z Turcji. Pracę licencjacką obronił w 2017 roku. Obecnie studiuje na studiach magisterskich i prowadzi zajęcia z projektowania gier w PJATK. Licencjat polegał na przygotowaniu gry we współpracy z kolegą Janem Szczepanikiem-Dzikowskim. Jak przyznaje Anil Demir, jego produkcja to bardziej interaktywna narracja, niż gra wideo. Akcja rozgrywa się w pokoju hotelowym.

– Bohaterem jest mężczyzna, będący o krok od samobójstwa. Odgrywamy jego ostatnie 15–20 minut życia – opowiada Anil Demir. – Zależało nam na tym, by gracz doświadczył tego typu zaburzenia psychicznego. Depresja to bardzo poważna choroba. Życie prywatne i zawodowe bohatera jest całkowicie normalne. Widać to w środowisku gry – tłumaczy.

Gra daje możliwość wyboru jednej z dwóch dróg zakończenia.

– Gracz porusza się po pokoju hotelowym z różnymi obiektami. Każdy jest opisywany przez głównego bohatera. W ten sposób poznajemy postać. W niektórych punktach tej eksploracji daliśmy możliwość wyboru jednej z dwóch opcji w monologu. Dzięki wypowiedziom i wspomnieniom przekazujemy złożony stan psychiczny człowieka na skraju samobójstwa – mówi Demir, który o powstawaniu gry opowiedział w filmie „The last twenty minutes of life”.

Dialogi napisał Michał Bajerski, głosu głównemu bohaterowi udzielił Hubert Urbański, dziennikarz i prezenter telewizyjny, a żona głównego bohatera mówiła głosem Kamili Ratajczak. Anil Demir uczy na studiach licencjackich w PJATK projektowania gier, w tym tworzenia ich za pomocą środowiska Unity.

– W ostatnim roku akademickim zaprojektowaliśmy gry planszowe ze studentami drugiego roku. W poprzednim semestrze zrobiliśmy gry przygodowe typu „wskaż i kliknij” – opowiada.

Prowadzi zajęcia z ludologii (nauka o grach), tutoriale informatyczne z wdrażania aplikacji mobilnych oraz przedmiot fakultatywny, na którym omawia ze studentami takie tematy, jak: płeć, kultura gier, przemoc, reprezentacja kulturowa, kontakty towarzyskie online itp., co przyda im się, kiedy sami będą pracować nad grami wideo. Spotkania składają się z wykładów i otwartych dyskusji.

źródło: PJATK

 

Dyskusja (0 komentarzy)