Studenci z Polski znów mają szansę rywalizować w biznesowym konkursie L’Oréal i powtórzyć zeszłoroczny sukces drużyny z naszego kraju. Jednak w tym roku rozpoznawalna na całym świecie gra przekształca się w inkubator talentów nie tylko dla młodych brand managerów, ale także dla inżynierów. Zwieńczeniem projektu będą innowacyjne targi w Paryżu.
W ramach odświeżonej i rozszerzonej formuły konkursu zwycięzcy po raz pierwszy będą mogli w pełni zrealizować swoje pomysły. Studenci będą więc uczestniczyć w procesie tworzenia od teorii do praktyki oraz osobistego testowania zaproponowanych przez siebie rozwiązań. Zadaniem uczestników 25. edycji Brandstorm jest opracowanie koncepcji na nowatorski projekt w zakresie męskiej pielęgnacji, dedykowany marce L’Oréal Paris Men Expert – tegorocznemu partnerowi konkursu. Trzyosobowe drużyny mogą zgłaszać się do konkursu do 10 lutego za pośrednictwem strony internetowej brandstorm.loreal.com.
Od tego roku do znanej już kategorii biznesowej, odnoszącej się do zagadnień marketingowych i komunikacyjnych, dodana została także kategoria technologiczna, skierowana do studentów kierunków inżynieryjnych i technicznych. Dodatkowo wyróżnione będą projekty najlepiej wpisujące się w założenia zrównoważonego rozwoju, a ich autorzy otrzymają specjalną nagrodę w kategorii CSR. Zakończeniem kilkuetapowego konkursu będzie wielki finał, który odbędzie się 15 czerwca w Paryżu. W trakcie wydarzenia finaliści zaprezentują swoje prace podczas całodniowych, innowacyjnych targów. Będzie to również okazja do spotkań z przedstawicielami L’Oréal, lepszego poznania struktur firmy, a także uczestniczenia w sesjach mentoringowych i coachingowych z udziałem ekspertów.
W ubiegłym roku w ramach 24. edycji konkursu pierwsze miejsce zajął zespół z Polski. Koncept studentek Szkoły Głównej Handlowej, które zaprezentowały aplikację do skanowania skóry w 3D, okazał się najlepszy spośród zespołów z ponad 300. uczelni z całego świata.
– Brandstorm to niepowtarzalna okazja, aby udowodnić swoje umiejętności, poszerzyć wiedzę oraz zmierzyć się z samym sobą. Biorąc udział w konkursie mogłyśmy uwolnić naszą kreatywność w prawdziwym, międzynarodowym kontekście biznesowym, czego czasami brakowało nam w codziennym życiu na uniwersytecie. Ponadto nauczyłyśmy się wiele
o pracy zespołowej i o tym jak stosować cenne umiejętności zdobyte podczas studiów w pracy przy realnych projektach – wspomina Angelika Kim z SGH, laureatka konkursu Brandstorm 2016.
– Brandstorm to przede wszystkim wyjątkowa szkoła całościowego myślenia o biznesie: od zdefiniowania istotnego problemu, przez zaproponowanie rozwiązań, aż po prezentację wyników kilkumiesięcznej pracy w bardzo skondensowanej formie. Aby ostateczna prezentacja pomysłu zakończyła się sukcesem, zespół powinien przede wszystkim przedstawić konkretne propozycje i pomysły na rozwiązanie postawionego problemu. Wymaga to olbrzymiej dyscypliny i konsekwencji w formułowaniu wniosków, a takich umiejętności rzadko wymaga się od studentów na uniwersytecie. Brandstorm daje zatem studentom niepowtarzalną możliwość porównania się z innymi w kontekście rynkowym – mówi opiekun zwycięskiego zespołu prof. dr hab. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Teorii Zarządzania, Szkoła Główna Handlowa.