Z czym najczęściej zmagają się młodzi naukowcy i co jest tego powodem? Przed jakimi wyzwaniami stają doktoranci? Jak powinno się budować relacje z promotorem i instytucjami akademickimi? Jakich zmian wymaga środowisko akademickie? – z tymi pytaniami zmierzą się w najbliższy wtorek uczestnicy webinaru „Jak osiągnąć zen w nauce, czyli polskie drogi do wspierania pracy i dobrostanu”.
Punktem wyjścia do dyskusji będą wyniki pierwszego w Polsce badania dobrostanu psychicznego młodych naukowców przeprowadzonego przez fundację BITECH. Pokazały one, że czynnikami, które najbardziej rzutują na dobrostan doktorantów są: presja środowiska, brak wsparcia uczelni oraz niepewność. Źródłem stresu jest także przytłoczenie nadmiarem obowiązków i niesprawiedliwie traktowanie. Badani wymieniali również brak transparentności oraz reguł określających relację z promotorem jako czynnik wpływający negatywnie na jakość ich pracy i życia. Co dziesiąta osoba doświadczała seksizmu na uczelniach.
Zdrowiu psychicznemu i wyzwaniom, przed którymi stają doktoranci, poświęcony będzie webinar „Jak osiągnąć zen w nauce, czyli polskie drogi do wspierania pracy i dobrostanu”. Wydarzenie adresowane jest w szczególności do doktorantów, studentów, promotorów, pracowników akademickich, specjalistów ds. zdrowia psychicznego, przedstawicieli uczelnianej administracji oraz innych osób zainteresowanych wspieraniem zdrowia psychicznego młodych naukowców. Dyskusja toczyć się będzie wokół:
Do dyskusji w formie interdyscyplinarnego panelu ekspertów i ekspertek, którzy podzielą się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami dotyczącymi studiów doktoranckich i realiów pracy naukowej w Polsce, zostali zaproszeni:
Webinar odbędzie się w najbliższy wtorek, 20 czerwca, o godzinie 17:30. Przewidywany czas trwania: ok. 2 godzin. Rejestracja jest bezpłatna i odbywa się za pomocą formularza. Więcej informacji na Facebooku.
MK