Henkel Polska ponownie zaprasza studentów do udziału w ogólnopolskim konkursie na realizację własnego projektu w obszarze odpowiedzialności społecznej.
Jeśli widzisz gdzieś problem społeczny, a wiesz, jak mu zaradzić lub masz pomysł na inicjatywę kulturalną czy edukacyjną, zgłoś swój pomysł i wygraj środki na jego realizację. Beneficjentem Twoich działań – sfinansowanych z grantu CSR Masters firmy Henkel – może być każdy, pod warunkiem, że będzie zrzeszony w ramach instytucji, takich jak np. fundacje, szkoły czy domy kultury. Studenci wszystkich uczelni wyższych z całej Polski mogą zgłaszać swoje autorskie projekty. Na trzy najlepsze czekają granty w wysokości 5000 zł.
Aby wziąć udział w konkursie, należy do 8 grudnia br. stworzyć 2-4-osobowy zespół, opracować projekt działań i wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www konkursu, dołączając do niego krótką prezentację. Do konkursu można zgłaszać wszelkie projekty o tematyce prospołecznej, ekologicznej, edukacyjnej lub kulturalnej, co jest warunkiem ich zakwalifikowania i daje szeroki wachlarz możliwości. Dla przykładu, mogą to być działania skierowane do osób potrzebujących, organizacja warsztatów edukacyjnych czy pomoc dla młodzieżowego klubu sportowego w mieście.
Spośród nadesłanych i zakwalifikowanych zgłoszeń jury wybierze 10 najlepszych projektów, a ich autorzy zostaną zaproszeni do finału. Zadanie finałowe to przygotowanie krótkiego filmu promującego zgłoszoną inicjatywę, który zespoły będą musiały nadesłać do 18 stycznia 2018. O tym, które trzy drużyny otrzymają po 5000 zł na realizację swoich projektów, zdecydują internauci w głosowaniu on-line. Rozpocznie się ono 23, a zakończy 31 stycznia 2018 r. Zwycięskie projekty II edycji CSR Masters zostaną ogłoszone 1 lutego 2018 r.
Projekt inicjowany przez firmę Henkel nie tylko daje korzyści beneficjentom zwycięskich projektów, ale jest również okazją dla studentów do zdobycia cennego doświadczenia i wzbogacenia swojego CV. Laureaci konkursu poznają także czołowych menadżerów Henkla, którzy podzielą się z nimi swoimi doświadczeniami i wrażeniami z wdrażania w firmie projektów CSR.
– Społeczna odpowiedzialność biznesu jest niezwykle istotnym elementem strategii firmy Henkel, w realizację której angażujemy wszystkich naszych pracowników. Stąd pomysł na konkurs „CSR Masters – działaj z Henklem!”, który w tym roku organizujemy po raz drugi. Wierzymy, że rozwija w uczestnikach nie tylko wrażliwość społeczną i społeczne zaangażowanie, ale także konkretne kompetencje, które będą im bardzo przydatne w życiu i w późniejszej karierze biznesowej. I mam na myśli tutaj inteligencję emocjonalną i empatię z jednej strony, a z drugiej planowanie i zarządzanie projektowe – mówi Karolina Szmidt, dyrektor HR, Henkel Polska i Cluster North-East.
Potwierdza to zespół „Szach Mat” z AGH w Krakowie, zwycięzcy I edycji CSR Masters – działaj z Henklem!, autorzy koncepcji szachów dla osób niewidomych i słabo widzących. – Udział w konkursie „CSR Masters – działaj z Henklem!” był dla nas nie tylko szansą na realizację naszego projektu, ale był również impulsem, dzięki któremu uwierzyliśmy, że możemy spełniać swoje marzenia – mówi Mateusz Chmiel, jeden z autorów projektu. – Projekt „SZACH MAT” dzięki swej prospołecznej formule zainteresował wiele środowisk, co odbiło się głośnym echem nie tylko w Krakowie. A spotkanie z przedstawicielami firmy Henkel to była niezwykła okazja do inspiracji i ogromna dawka pozytywnej energii do wykorzystania w realizacji postawionych założeń. Dzięki takim konkursom można próbować zmieniać świat na lepsze – dodaje.
Więcej informacji dotyczących konkursu na stronie: http://csrmasters.pl/
Monika Leszczyńska