Laboratorium symulacji i badań Technologii VR i Robotyki otwarto w Akademii Humanitas. Uczelnia robi tym samym krok naprzód w dziedzinie edukacji i badań naukowych.
Laboratorium, finansowane częściowo ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, wyposażone zostało w zaawansowane narzędzia, takie jak symulatory VR, okulary VR, programowalne platformy kroczące, symulatory cyberbezpieczeństwa oraz nowoczesne laptopy. Wykładowcy i studenci Akademii Humanitas poznają dzięki temu nowoczesne technologie VR (wirtualnej rzeczywistości) i robotyki.
Otwarcie laboratorium to kamień milowy w dążeniu do wdrażania innowacyjnych metod dydaktycznych. Zostało zaprojektowane, by sprostać rosnącym wymaganiom rynku w zakresie praktycznego kształcenia. To przestrzeń, gdzie wykładowcy i studenci będą mogli kreować interaktywne i angażujące doświadczenia edukacyjne, przekraczające granice tradycyjnego nauczania – mówi dr Mariusz Lekston, prorektor ds. organizacyjno-prawnych i polityki kadrowej AH.
Z narzędzi dostępnych w nowym laboratorium skorzystają studenci psychologii, elektroradiologii, informatyki, pedagogiki, bezpieczeństwa narodowego, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zarządzania. Nowoczesne technologie wykorzystane w ich kształceniu są odpowiedzią na potrzeby współczesnego rynku pracy i wsparciem w rozwoju branżowych specjalistów.
Dzięki tym narzędziom możemy oferować studentom nie tylko teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim praktyczne doświadczenie, które jest nieocenione w kształtowaniu przyszłych ekspertów. A co za tym idzie kształcimy specjalistów, jakich potrzebuje obecny rynek pracy. Stąd też tak ważna jest nie tylko sama inwestycja, ale też i współpraca z naszym otoczeniem biznesowym, które wspiera ten proces – podkreśla Ewa Kraus, dziekan Wydziału Nauk Stosowanych AH.
Podczas wydarzenia odbyła się prezentacja możliwości technologicznych laboratorium. Zwieńczeniem był wykład dr Anny Piętoń z Instytutu Psychologii, ilustrujący wykorzystanie VR w rozwiązywaniu realnych problemów życiowych.
źródło: AH