Aktualności
Życie akademickie
05 Września
Źródło: Politechnika Poznańska
Opublikowano: 2024-09-05

Nowy przewodniczący Rady ds. innowacji w szkolnictwie wyższym

Prof. Michał Wieczorowski z Politechniki Poznańskiej został nowym przewodniczącym Rady do spraw innowacji w szkolnictwie wyższym i nauce. To organ doradczy ministra nauki.

Rada została powołana w połowie maja. Na jej czele stanął wówczas prof. Grzegorz Królczyk, prorektor ds. nauki i rozwoju Politechniki Opolskiej. W połowie sierpnia złożył jednak rezygnację w odpowiedzi na publikacje medialne dotyczące jego działalności naukowej. W jego miejsce minister powołał prof. Jerzego Małachowskiego, dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Z kolei nowym przewodniczącym Rady został prof. Michał Wieczorowski z Politechniki Poznańskiej, w minionej kadencji prorektor tej uczelni do spraw rozwoju i współpracy z gospodarką. Jest związany z Instytutem Technologii Mechanicznej na Wydziale Inżynierii Mechanicznej PP. Specjalizuje się w metrologii technicznej, jego zainteresowania naukowe obejmują także współrzędnościową technikę pomiarową, topografię powierzchni i tomografię komputerową.

Skład Rady tworzą ponadto:

  • prof. Andrzej Bąk (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
  • dr hab. inż. Grzegorz Borowik (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – Państwowy Instytut Badawczy)
  • prof. Grzegorz Budzik (Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza)
  • Jakub Jasiczak (Porozumienie Spółek Celowych)
  • prof. Andrzej Kucharski (Politechnika Wrocławska)
  • dr Andrzej Kurkiewicz (Uniwersytet Jagielloński)
  • dr hab. Anna Moniuszko-Malinowska (Uniwersytet Medyczny w Białymstoku)
  • Wiesław Skwarko (Sieć Badawcza Łukasiewicz)
  • prof. Robert Smoleński (Uniwersytet Zielonogórski)
  • prof. Agnieszka Sobczak-Kupiec (Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki)
  • prof. Wioletta Żukiewicz-Sobczak (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie).

Główne zadania postawione przed Radą to: identyfikacja i analiza problemów w zakresie polityki innowacyjności w obszarze szkolnictwa wyższego i nauki; przegląd i analiza rozwiązań organizacyjno-prawnych w zakresie innowacji w obszarze szkolnictwa wyższego i nauki; opracowywanie założeń o charakterze systemowym w zakresie polityki innowacyjności i proponowanie podstawowych kierunków działań dotyczących rozwoju innowacji w obszarze szkolnictwa wyższego i nauki, a także konsultowanie tych działań z podmiotami zewnętrznymi.

AST

Dyskusja (0 komentarzy)