Aktualności
Życie akademickie
15 Listopada
Opublikowano: 2017-11-15

Pierwszy krok w zawodową przyszłość

Praca nad prawdziwym studium przypadku biznesowego to doświadczenie nie tylko ciekawe ze względu na możliwość kreowania rozwiązań, które mogą zaistnieć w realnym świecie, ale także okazja do poznania przebiegu procesów biznesowych, które zachodzą w globalnej firmie – mówi prof. Piotr Płoszajski z Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. O tym, jakie korzyści może przynieść zmierzenie się z zadaniem biznesowym opartym na jednej z największych marek na rynku, będą mieli okazję przekonać się studenci, którzy wezmą udział w pierwszym globalnym konkursie P&G CEO Challenge.

Biznes w uczelnianej teorii i w praktyce

Zdobywana na studiach teoretyczna wiedza społeczna, biznesowa, marketingowa, analityczna czy dotycząca zarządzania może stać się przydatna w życiu zawodowym. Jednak stosowanie wiedzy teoretycznej zdobywanej w trakcie studiów często jest trudne, w momencie, w którym trzeba przełożyć ją na praktyczne działanie w pierwszych, zawodowych krokach. Doskonałym przygotowaniem do rozwiązywania zadań biznesowych są inicjatywy i konkursy kierowane do studentów, w ramach których mają oni okazję zobaczyć jak wygląda biznes w rzeczywistości i samodzielnie zmierzyć się z jego praktyczną stroną. Udział w konkursie organizowanym przez duże firmy to także okazja do odkrycia swoich zawodowych talentów. – Dla studentów może to być pierwsza próba swoich sił związana z zadaniem biznesowym, w oparciu o wiedzę zdobywaną na uczelni, ale też z wykorzystaniem własnego kreatywnego podejścia i umiejętności. Konkursy globalne to również dobra okazja do współpracy z rówieśnikami w ramach międzynarodowego zespołu i do wspólnego wypracowywania najlepszych rozwiązań. To buduje w młodych ludziach otwartość i odwagę, pozwala też poznawać podejście i pomysły innych, oraz inspirować się nimi w przyszłości. Dzięki temu już na początku drogi zawodowej, tworzy się i wzmacnia doświadczenie, które będzie bardzo przydatne w pracy – dodaje prof. Piotr Płoszajski.

Globalny wyścig po wiedzę i wyjątkową nagrodę

Procter & Gamble, chcąc wesprzeć studentów w drodze po pierwsze zawodowe sukcesy i odkrywać młode talenty biznesowe, przygotował globalny konkurs P&G CEO Challenge. Studenci każdej polskiej uczelni mogą dołączyć do wyścigu o wyjątkową wygraną, aplikując do konkursu przez stronę internetową www.pgceochallenge.eu. Czas na zgłoszenia upływa 20 listopada br. W pierwszej globalnej edycji, polscy studenci będą mieli okazję zmierzyć się ze swoimi rówieśnikami z 36 krajów w realnym zadaniu biznesowym. Będzie ono polegało na opracowaniu strategii wprowadzenia na światowy rynek nowego produktu z linii head&shoulders – jednej z najbardziej znanych marek szamponów na świecie. Praca dla tak dużego i nowoczesnego brandu to niepowtarzalna okazja zajrzenia za kulisy innowacyjności, nad którą pracują dla head & shoulders wykwalifikowane zespoły ekspertów. Konkurs umożliwia znalezienie najbardziej utalentowanych studentów, którzy będą mieli szansę dołączyć do P&G.

Wszystkim osobom, które zgłoszą się do przedsięwzięcia na stronie www.pgceochallenge.eu zostanie udostępnione do rozwiązania studium przypadku. Spośród studentów z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii wybrany zostanie zespół, który spotka się w dniach 22-23 lutego w Warszawie, aby zawalczyć z innymi grupami o udział w europejskim finale w kwietniu 2018 r. w Rzymie. Wybrana tam europejska drużyna wyleci do Panamy, aby zmierzyć się z finalistami z całego świata. Zwycięski zespół głównego panamskiego finału otrzyma możliwość uczestnictwa w wyjątkowej, międzynarodowej konferencji „P&G 2018 Signal” w Cincinnati. To globalne wydarzenie brandowe, którego uczestnikami, obok P&G, są najwięksi światowi gracze świata innowacji, dzielący się swoją wiedzą i inspirującym doświadczeniem. W trakcie tego spotkania zwycięzcy CEO Challenge, w towarzystwie liderów i managerów ze świata biznesu,  będą mogli zaznajomić się z najnowszymi trendami kształtującymi rynek.

Student po praktycznej stronie wiedzy

P&G CEO Challenge to wydarzenie, które pozwoli uczestnikom przetestować i potwierdzić konkretne umiejętności zawodowe w warunkach najbardziej zbliżonych do biznesowej rzeczywistości firmy. Umożliwi także przeżycie niepowtarzalnego doświadczenia, opartego na zasadach współzawodnictwa, jak również obserwację przebiegu procesów biznesowych w globalnym koncernie.

– Praca nad zadaniem biznesowym head & shoulders w konkursie P&G CEO Challenge to dla studentów nie tylko okazja do przetestowania wiedzy z różnych dziedzin w praktyce, ale także możliwość uruchomienia swojej kreatywności i przedsiębiorczości. Wierzymy, że polscy studenci są wyjątkowo utalentowani, dlatego bardzo chcielibyśmy, aby razem z rówieśnikami z innych krajów Europy Centralnej znaleźli się w finałowych zespołach. Udział w programie to ciekawe doświadczenie i możliwość sprawdzenia umiejętności w pracy nad marką szamponów #1 w Polsce i na świecie. Mowa o head & shoulders, która od lat cieszy się zaufaniem konsumentów, nie tylko z uwagi na swoją 100% skuteczność ale i właściwości kosmetyczne. Będziemy mocno trzymać kciuki za skuteczność reprezentantów z Polski i Europy Centralnej – zachęca Maciej Reszczyński, Brand Manager zarządzający kategorią produktów do włosów w Polsce i krajach Europy Centralnej. 

 Więcej szczegółów dotyczących projektu P&G CEO CHALLENGE a także formularz aplikacyjny znajdują się na stronie www.pgceochallenge.eu.

Dyskusja (0 komentarzy)