76 studentów z Polski spędziło tegoroczne lato w USA, sprzedając książki edukacyjne i rozwijając swoje umiejętności w zakresie marketingu i przedsiębiorczości. Biorąc udział w programie edukacyjnym Southwestern Advantage, w ciągu trzech miesięcy wygenerowali sprzedaż na poziomie miliona dolarów.
Uczestnicy programu Southwestern Advantage najpierw szkolą się w swoich krajach, rozwijając umiejętności z zakresu przedsiębiorczości i przywództwa, a następnie wyjeżdżają w czerwcu do Stanów Zjednoczonych. Tam uczestniczą w kilkudniowym szkoleniu w Nashville, po czym udają się do przydzielonych im stanów, gdzie sprawdzają nabyte umiejętności w praktyce. Ich praca polega na sprzedaży bezpośredniej książek edukacyjnych. Podczas pobytu w Stanach Zjednoczonych studenci zazwyczaj mieszkają w rodzinach amerykańskich, co pozwala im doskonalić język angielski.
– Polscy studenci biorą udział w programie od 2004 roku i od tego czasu obserwujemy, że zainteresowanie nim jest coraz większe. Stale rosnące kompetencje uczestników oraz ich zwiększająca się liczba wpływają na coraz lepsze wyniki – powiedziała Daria Zwiefka, przedstawicielka Southwestern Advantage Polska.
Aby wziąć udział w programie, należy przejść pomyślnie około dwutygodniowy proces rekrutacyjny, na który składają się 4 spotkania i wykonanie pracy domowej. Wcześniejsza praca w sprzedaży z pewnością jest atutem kandydata, ale nie jest ona wymagana. Wszystkiego można się bowiem nauczyć podczas oferowanych przez firmę szkoleń.
– Oferujemy polskim studentom możliwość uczestniczenia w programie Southwestern Advantage już od wielu lat. Obserwujemy, że dzięki szkoleniom oraz własnej determinacji i chęci podjęcia tej ciężkiej pracy stają się oni bardzo dobrymi sprzedawcami. Największy sukces odnoszą te osoby, które naprawdę chcą go odnieść. Jeden z najlepszych uczestników programu z Polski zarobił w ciągu jednego lata aż 77 000 dolarów – podsumowała Daria Zwiefka.
Pozyskane w ten sposób środki finansowe studenci mogą wykorzystać w trakcie kolejnego roku akademickiego lub je zainwestować.
Tego lata polscy studenci pracowali w Kalifornii, Teksasie, Ohio, Minnesocie, Iowa i Nebrasce, odwiedzając łącznie pół miliona domów. W tegorocznej edycji program uczestniczyło 620 studentów z Europy, wśród których znaleźli się także studenci z Estonii, Łotwy, Litwy i Słowacji. Oprócz nich wzięło w nim udział także 640 studentów z różnych uniwersytetów w Stanach Zjednoczonych.
W wolnym czasie studenci zwiedzali okoliczne miasta i ich zabytki, a resztę czasu, po zakończeniu programu, wykorzystali podróżując po Stanach Zjednoczonych.
Ostateczny wynik finansowy będzie znany dopiero, gdy wszystkie sprzedane książki zostaną dostarczone do klientów. Uczestnicy programu, którzy osiągną najlepsze wyniki, będą mogli w nagrodę wyjechać na egzotyczne wycieczki.
Studenci z największym doświadczeniem zostają następnie liderami zespołów, a wielu absolwentów programu wykorzystuje zdobyte w nim doświadczenie i wiedzę w zakresie sprzedaży i prowadzenia biznesu , aby później otworzyć własne firmy.
Więcej informacji, na temat uczestnictwa i samego programu Southwestern Advantage można znaleźć na stronach: https://southwesternadvantage.pl, www.facebook.com/swadvantagepoland
Elżbieta Mańkowska-Tropiło