Aktualności
Życie akademickie
04 Stycznia
Źródło: www.pixabay.com
Opublikowano: 2023-01-04

Profile UW, UJ i PWr najbardziej angażujące na FB w 2022 r.

Profile Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego i Politechniki Wrocławskiej wygenerowały w ubiegłym roku najwięcej interakcji na Facebooku – wynika z zestawienia przygotowanego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Media społecznościowe stanowią dziś jeden z podstawowych kanałów komunikacji. Nic zatem dziwnego, że i uczelnie wykorzystują je w swoich działaniach marketingowych. W ten sposób przekazują informacje o swojej ofercie, sukcesach swoich naukowców, wydarzeniach skierowanych do akademickiej wspólnoty. Nade wszystko budują jednak swój wizerunek.

Wśród wielu portali tego typu największą popularnością nadal cieszy się Facebook. Analitycy warszawskiego Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych sprawdzili, jak uczelnie radziły sobie w tym serwisie w okresie od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r. Ranking wygrał Uniwersytet Warszawski (101,1 tys. fanów), którego profil uzyskał łącznie niemal 117 tys. interakcji. Także w poszczególnych kategoriach UW nie miał sobie równych: zanotował 71,3 tys. polubień, 4,8 tys. komentarzy oraz 9,1 tys. udostępnień.

Znacznie mniej, bo niespełna 75 tys. interakcji, miało konto Uniwersytetu Jagiellońskiego (95,1 tys. fanów). Podium zamknęła Politechnika Wrocławska, która zdobyła niemal 70 tys. interakcji ze strony użytkowników (42 tys. fanów). W pierwszej dziesiątce znalazły się również: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II (67,1 tys. reakcji), Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (64,6 tys.), Akademia Górniczo-Hutnicza (62,1 tys.), Uniwersytet Wrocławski (60,3 tys.), Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu (58,1 tys.), Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie (55,8 tys.), Śląski Uniwersytet Medyczny (52 tys.).

W badanym okresie największą aktywnością wykazywała się Politechnika Białostocka, która opublikowała 1841 postów. Bardzo aktywne były również: KUL (1204 wpisy), UWM (1022) oraz Politechnika Bydgoska (965 postów).

Pod względem liczby fanów profilu wszystkich bije na głowę Uniwersytet SWPS (212 tys.), któremu w badanym okresie przybyło aż 10,6 tys. nowych użytkowników. Bardzo dobry wynik zanotował także Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej z wynikiem 7,9 tys. nowych fanów.

MK, źródło: IBIiMS

Dyskusja (0 komentarzy)