Festiwal propagujący zdrowy styl życia „EKOstudent” drużyny ze Szkoły Głównej Handlowej oraz szachy dla niewidomych i słabo widzących „Szach Mat” autorstwa studentów Akademii Górniczo-Hutniczej to dwa studenckie pomysły, które zwyciężyły w studenckim konkursie CSR Masters.
Ogólnopolska inicjatywa CSR Masters firmy Henkel skierowana jest do studentów polskich uczelni wyższych. W ramach konkursu uczestnicy przygotowują autorskie projekty dotyczące jednej z kategorii: działania prospołeczne, edukacja i kultura lub aktywności ekologiczne i prozdrowotne. Program jest okazją dla studentów do zdobycia cennego doświadczenia w planowaniu i zarządzaniu projektem z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W trwającym dwa tygodnie głosowaniu online na najciekawsze projekty poruszające istotne kwestie społeczne łącznie oddano niemal 68 tys. głosów.
Projekt „EKOstudent” autorstwa studentów Szkoły Głównej Handlowej zdobył ponad 17 tys. głosów, wygrywając w kategorii działania prozdrowotne i ekologiczne. Zakłada on zorganizowanie akademickiego festiwalu propagującego zdrowy i ekologiczny styl życia. W jego ramach podczas EKOtygodnia odbędą się różnorodne warsztaty, konkursy, panele dyskusyjne i spotkania z inspirującymi ludźmi.
Kolejne miejsca w tej kategorii zajęły projekty: „Ars Amandi”, którego celem jest edukacja seksualna nastolatków z Wrocławskiego Centrum Opieki i Wychowania oraz „Ratownictwo dla wszystkich”, czyli cykl warsztatów z pierwszej pomocy w łódzkich szkołach podstawowych.
W kategorii działania prospołeczne, edukacja i kultura zwyciężyła koncepcja „Szach Mat”, opracowana przez drużynę z Akademii Górniczo-Hutniczej. W głosowaniu uzyskała ponad 14 tys. głosów. Główną ideą projektu jest zaprojektowanie i stworzenie za pomocą nowych technologii (m.in. druku 3D) figur szachowych i szachownicy umożliwiających swobodną grę osobom słabowidzącym i niewidomym.
Pozostałymi finałowymi projektami były inicjatywa „Restart”, zakładająca zbiórkę i odrestaurowanie niepotrzebnej elektroniki, oraz „Street Workout – pasja i życie”, projekt promujący aktywność fizyczną.
Laureaci konkursu CSR Masters otrzymają granty w wysokości 5 tys. zł na realizację zgłoszonych inicjatyw. Dodatkową nagrodą jest zaproszenie na spotkanie z przedstawicielami zarządu Henkel Polska, którzy podzielą się z nimi wiedzą z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Więcej informacji dotyczących konkursu na stronie: http://csrmasters.pl/
Źródło: PAP – Nauka w Polsce