Uświadomienie znaczenia właściwego odżywiania dla zdrowia oraz zmianę spojrzenia studentów na zdrowy styl życia ma na celu kampania „Włącz żywienie do dziedziny” zainicjowana na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
Większość studentów jest niedostatecznie wyedukowana żywieniowo, a zdrowe odżywianie kojarzy im się z czymś nieistotnym, czasochłonnym i kosztownym. Problem ten dotyczy w szczególności studentów uczelni technicznych. Podstawą ich diety są przede wszystkim produkty mięsne, a warzywa i owoce rzadziej pojawiają się w codziennych posiłkach. Za najważniejszy uznają smak posiłku i czas jego przygotowania, a dopiero na trzecim miejscu jego jakość. To wyniki badań ankietowych poprzedzających kampanię „Włącz żywienie do dziedziny” przygotowaną przez studentki Wydziału Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Edukacja studentów w zakresie zdrowego odżywiania jest niezwykle potrzebna. Rzadko kiedy zwraca się uwagę na tę grupę odbiorców. Organizatorki projektu same są studentkami, dlatego najlepiej wiedzą, w jakiś sposób dotrzeć do swoich rówieśników, a także z jakimi problemami najczęściej się spotykają. Połączenie doświadczenia z rzetelną wiedzą opartą na badaniach naukowych pozwoliło stworzyć kampanię odpowiadająca na problemy studentów – mówi dr hab. Mariusz Panczyk, opiekun kampanii oraz adiunkt w Zakładzie Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu WUM.
Kampania, skierowana do studentów kierunków technicznych, ma na celu uświadomienie znaczenia właściwego odżywiania dla zdrowia oraz zmianę spojrzenia studentów na zdrowy styl życia. Rozpoczęła się w maju tego roku. Działania są prowadzone za pomocą profili w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook) oraz poprzez bezpośrednią promocję ze wsparciem Samorządów Studenckich i Studenckich Kół Naukowych. Informacje dla studentów są przekazywane w sposób przystępny, w formie praktycznych porad i rozwiązań. W ramach projektu realizowane będą również cykle webinariów, prowadzone w formie transmisji na żywo na Instagramie oraz Facebooku, współpraca z influencerami docierającymi do studentów kierunków technicznych oraz pozycjonowanie ekspertów w mediach. Ekspertkami merytorycznymi kampanii są: dr Alicja Kucharska oraz dr inż. Beata Sińska z Zakładu Żywienia Człowieka WUM.
Twórczyniami kampanii są studentki dietetyki Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, które chcą przekonać swoich rówieśników, że można jednocześnie studiować i zdrowo się odżywiać.
MK