Szkoła Filmowa w Łodzi i Netflix rozpoczynają długofalową współpracę. Nowy projekt powstał z myślą o młodym pokoleniu filmowców z Polski. Inicjatywa ma ułatwić im start w branży audiowizualnej.
Projekt jest częścią międzynarodowego programu Netflix Grow Creative, w ramach którego studenci i studentki scenariopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii biorą udział w cyklu warsztatów prowadzonych przez ekspertki i ekspertów w swoich dziedzinach. Szkolenia dla osób wiążących przyszłość z branżą kreatywną obejmą m.in. prowadzenie i koordynację twórczej współpracy, pisanie i rozwój scenariusza, przygotowanie do pitchingów.
Szkoła Filmowa w Łodzi zaliczana jest do ścisłej czołówki szkół filmowych na świecie. Ponadto wywiera istotny wpływ na całą branżę audiowizualną w Polsce. To właśnie tutaj rodzą się i kształtują polskie talenty filmowe. Poprzez działania, wchodzące w skład szerszego programu Grow Creative, chcemy wspierać rozwój artystyczny i zawodowy uzdolnionych studentów i studentek oraz zapewnić im jak najlepszy start w profesjonalnej karierze. To nie jednorazowa inicjatywa, ale początek naszej długofalowej inwestycji w relacje ze Szkołą Filmową w Łodzi i, tym samym, w przyszłość polskiej branży filmowej i telewizyjnej – komentuje Christopher Mack, dyrektor programu Grow Creative w Netflix.
Jak podkreśla dr hab. Milenia Fiedler, rektorka Szkoły Filmowej w Łodzi, program kształcenia na uczelni obejmuje m.in. perfekcyjne opanowanie warsztatu czy znajomości realiów pracy w profesjonalnej kinematografii i przemyśle audiowizualnym. Dla osiągnięcia tego drugiego celu istotna jest partnerska współpraca z podmiotami z sukcesem funkcjonującymi w branży od lat.
Dlatego cieszy nas perspektywa współpracy z Netflix, która wzbogaci ofertę edukacyjną i umożliwi zdobycie ponadprogramowej wiedzy o rozwijaniu projektów filmowych i serialowych oraz o standardach technologicznych i organizacyjnych profesjonalnej produkcji. Takie umiejętności bezpośrednio przekładają się na wzrost zawodowych kompetencji i zwiększenie szans naszych absolwentów i absolwentek na budowanie kariery zawodowej i własnej ścieżki artystycznej – dodaje rektorka.
Współpracę zainicjowały dwudniowe warsztaty, w trakcie których uczestnicy i uczestniczki mieli okazję posłuchać o sztuce opowiadania historii, specyficznych zasadach produkcji i finansowania czy postprodukcji, a także poznać tajniki procesu pozyskiwania tytułów dla Netflika. To pierwsze z zaplanowanych działań, które wesprą młode talenty w pracy kreatywnej i tworzeniu angażujących projektów filmowych i serialowych, by zachwyciła się nimi publiczność z całego świata.
MK