Nowe laboratorium projektowania oraz animacji gier komputerowych powstało w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. W ramach zajęć studenci poznają m.in. nowe sposoby interakcji człowiek–komputer.
Pracownię uruchomiono na Wydziale Budowy Maszyn i Informatyki ATH. Wykorzystując różne techniki oraz oprogramowanie studenci zajmą się projektowaniem oraz animacją gier komputerowych. W sali znajduje się 15 stacji graficznych umożliwiających m.in. przeprowadzenie skomplikowanych obliczeń na potrzeby sztucznej inteligencji czy modelowanie obiektów 3D, które wykorzystywane są do projektowania gier 2D, 3D w środowisku Unity, Unreal 5.0 oraz Godot. Wyposażenie laboratorium pozwoli także na tworzenie cyfrowych awatarów oraz modelowanie, teksturowanie i animowanie obiektów.
Ponadto studenci będą mieli możliwość projektowania gier obsługujących wszelkiego rodzaju kontrolery lub gogle 3D różnej klasy – począwszy od: Oculus Quest 2, poprzez HP reverb, po Valve Index. Gamę rozwiązań VR uzupełnia Microsoft Holo Lens 2, czyli bezprzewodowy zestaw do obsługi rzeczywistości mieszanej. Umożliwia zapoznanie się z technologią rozszerzonej rzeczywistości (augumented reality) i zoptymalizowanie gry pod wybraną platformę sprzętową.
W laboratorium studenci pracują w grupach. W ramach przydzielonych zadań możliwe jest np. projektowanie oraz modelowanie cyfrowych awatarów postaci. Student staje przed tzw green screenem, a pozostali zapisują sekwencję ruchów, którą wykorzystają w opracowywanej grze.
W ramach zajęć studenci poznają także nowe sposoby interakcji człowiek–komputer. Oprócz klasycznych technik, poznają sterowanie poprzez ekrany dotykowe, kontrolery VR (umożliwiające symulowanie gestów), jak i śledzenie ruchów ciała i dłoni. Ruch kończyn dolnych testowany jest za pomocą bieżni KatVR.
źródło: ATH