Aktualności
Życie akademickie
08 Lutego
Opublikowano: 2017-02-08

Wyniki światowego konkursu Berlin Startup Calling 2016. Polak zajął drugie miejsce

Berlin Startup Calling 2016, organizowany przez  Visual Meta GmbH, twórcę serwisu ShopAlike.pl, to druga edycja konkursu na innowacyjną ideę biznesową, tym razem na skalę światową. Ponad 300 osób w przedziale wiekowym od 18 do 30 lat nadesłało niesamowite pomysły, które zostały ocenione przez jury składające się z trzech niemieckich biznesmenów Roberta M. Maiera, Johannesa Schabacka i Johannesa Kotte.

Pierwsze miejsce, 7.000€ i staż wygrał projekt „Sacavera” Carlosa Suáreza Fernándeza z Hiszpanii, który stworzył mobilną aplikację dla restauracji. Użytkownicy tej appki mają dostęp do informacji o swoich potrawach, które mogą oceniać i komentować.

Srebro, czyli 3.500€ zdobył Wojciech Żdżarski z Polski za projekt „Localife”. Jest to aplikacja mobilna, która stawia sobie za cel polepszenie komunikacji regionalnej.

Trzecie miejsce jury przyznało projektowi „Sysclean” Josiasa Marcosa Orlando z Brazylii, który otrzyma 1.750€. Brazylijczyk stworzył produkt, który jest w stanie poprawić powszechnie używany sposób zbierania odpadów.

MacBook Air zostanie wręczony Xavierowi Greenowi z Francji za czwarte miejsce, czyli pomysł „Distans” – aplikację internetową/mobilną służącą do czatowania z psychologami.

Piąte miejsce zdobył Brazylijczyk. IPad mini powędruje do Bruno Corrêa za „Parking Place”, aplikację pomagającą w łatwy sposób odnaleźć idealne miejsce parkingowe.

Po ogłoszeniu wyników, 31 stycznia 2017 roku, Robert M. Maier powiedział: „To były bardzo interesujące zawody. Jesteśmy zadowoleni z wyników konkursu!”. Jurorzy przesyłają gratulacje dla zwycięzców i dziękują serdecznie wszystkim uczestnikom Berlin Startup Calling 2016.

„Localife jest obiecujący” – powiedział jeden z jurorów, Johannes Kotte.

 

Pomysł na aplikację mobilną Polaka zajął drugie miejsce w międzynarodowym konkursie Berlin Startup Calling 2016. W wywiadzie telefonicznym Wojciech Żdżarski opowiedział o swoich emocjach i planach biznesowych.

Możesz się przedstawić i powiedzieć kilka słów o sobie?

Nazywam się Wojciech Żdżarski, pochodzę z Nowego Sącza. Studiuję informatykę na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od dziecka fascynuję się informatyką i przedmiotami ścisłymi.

Jak się czujesz z myślą, że udało Ci się zdobyć drugie miejsce w światowym konkursie ShopAlike na pomysł biznesowy Berlin Startup Calling i wygrać 3500€?

Gdy otrzymałem tę informację, zaniemówiłem, myślałem, że to jest nieprawda!  To jest coś niesamowitego, że gdzieś w tym dużym świecie jest taki konkurs, który daje możliwość na rozwój innowacyjnych idei biznesowych.

Jak powstał pomysł na „Localife”?

Z przyjacielem, Arkadiuszem Szczepankiem, mamy kilka pomysłów, które skutecznie realizujemy. Pewnego razu zaczęliśmy się zastanawiać, dlaczego nie ma aplikacji, która pozwala łączyć ludzi w danym regionie i długo się nie zastanawiając, postanowiliśmy taką stworzyć.

W jaki sposób ta nagroda pomoże Ci w rozwinięciu „Localife”?

Wygrane pieniądze przeznaczę na inwestycję w reklamę aplikacji, aby dotrzeć do potencjalnej grupy docelowej. Jak wiemy, dobra reklama ma swoją cenę. Skupimy się m.in. na mediach społecznościowych, Facebooku.

Jakie masz plany?

Całkowita realizacja i implementacja aplikacji w Google Play Store do sierpnia 2017 r. Następnie marketing:)

Chciałbyś dodać coś od siebie?

Chciałbym powiedzieć, że to właśnie dzięki mojemu przyjacielowi Arkadiuszowi powstają nasze pomysły. To on pokazał mi, że można przeobrazić naukę w biznes.

Rozmawiała Anna Mencel (PR Manager ShopAlike.pl)

Więcej informacji o konkursie: http://www.shopalike.pl/berlin-startup-calling-2016.

Dyskusja (0 komentarzy)