Berlin Startup Calling 2016, organizowany przez Visual Meta GmbH, twórcę serwisu ShopAlike.pl, to druga edycja konkursu na innowacyjną ideę biznesową, tym razem na skalę światową. Ponad 300 osób w przedziale wiekowym od 18 do 30 lat nadesłało niesamowite pomysły, które zostały ocenione przez jury składające się z trzech niemieckich biznesmenów Roberta M. Maiera, Johannesa Schabacka i Johannesa Kotte.
Pierwsze miejsce, 7.000€ i staż wygrał projekt „Sacavera” Carlosa Suáreza Fernándeza z Hiszpanii, który stworzył mobilną aplikację dla restauracji. Użytkownicy tej appki mają dostęp do informacji o swoich potrawach, które mogą oceniać i komentować.
Srebro, czyli 3.500€ zdobył Wojciech Żdżarski z Polski za projekt „Localife”. Jest to aplikacja mobilna, która stawia sobie za cel polepszenie komunikacji regionalnej.
Trzecie miejsce jury przyznało projektowi „Sysclean” Josiasa Marcosa Orlando z Brazylii, który otrzyma 1.750€. Brazylijczyk stworzył produkt, który jest w stanie poprawić powszechnie używany sposób zbierania odpadów.
MacBook Air zostanie wręczony Xavierowi Greenowi z Francji za czwarte miejsce, czyli pomysł „Distans” – aplikację internetową/mobilną służącą do czatowania z psychologami.
Piąte miejsce zdobył Brazylijczyk. IPad mini powędruje do Bruno Corrêa za „Parking Place”, aplikację pomagającą w łatwy sposób odnaleźć idealne miejsce parkingowe.
Po ogłoszeniu wyników, 31 stycznia 2017 roku, Robert M. Maier powiedział: „To były bardzo interesujące zawody. Jesteśmy zadowoleni z wyników konkursu!”. Jurorzy przesyłają gratulacje dla zwycięzców i dziękują serdecznie wszystkim uczestnikom Berlin Startup Calling 2016.
„Localife jest obiecujący” – powiedział jeden z jurorów, Johannes Kotte.
Pomysł na aplikację mobilną Polaka zajął drugie miejsce w międzynarodowym konkursie Berlin Startup Calling 2016. W wywiadzie telefonicznym Wojciech Żdżarski opowiedział o swoich emocjach i planach biznesowych.
Możesz się przedstawić i powiedzieć kilka słów o sobie?
Nazywam się Wojciech Żdżarski, pochodzę z Nowego Sącza. Studiuję informatykę na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od dziecka fascynuję się informatyką i przedmiotami ścisłymi.
Jak się czujesz z myślą, że udało Ci się zdobyć drugie miejsce w światowym konkursie ShopAlike na pomysł biznesowy Berlin Startup Calling i wygrać 3500€?
Gdy otrzymałem tę informację, zaniemówiłem, myślałem, że to jest nieprawda! To jest coś niesamowitego, że gdzieś w tym dużym świecie jest taki konkurs, który daje możliwość na rozwój innowacyjnych idei biznesowych.
Jak powstał pomysł na „Localife”?
Z przyjacielem, Arkadiuszem Szczepankiem, mamy kilka pomysłów, które skutecznie realizujemy. Pewnego razu zaczęliśmy się zastanawiać, dlaczego nie ma aplikacji, która pozwala łączyć ludzi w danym regionie i długo się nie zastanawiając, postanowiliśmy taką stworzyć.
W jaki sposób ta nagroda pomoże Ci w rozwinięciu „Localife”?
Wygrane pieniądze przeznaczę na inwestycję w reklamę aplikacji, aby dotrzeć do potencjalnej grupy docelowej. Jak wiemy, dobra reklama ma swoją cenę. Skupimy się m.in. na mediach społecznościowych, Facebooku.
Jakie masz plany?
Całkowita realizacja i implementacja aplikacji w Google Play Store do sierpnia 2017 r. Następnie marketing:)
Chciałbyś dodać coś od siebie?
Chciałbym powiedzieć, że to właśnie dzięki mojemu przyjacielowi Arkadiuszowi powstają nasze pomysły. To on pokazał mi, że można przeobrazić naukę w biznes.
Rozmawiała Anna Mencel (PR Manager ShopAlike.pl)
Więcej informacji o konkursie: http://www.shopalike.pl/berlin-startup-calling-2016.