Politechnika Białostocka jako pierwsza szkoła wyższa w Polsce wdraża innowacyjne rozwiązanie przyjazne studentom, pracownikom i gościom. Kampus uczelni przeniesiony został w wirtualną przestrzeń.
Aplikacja Zonifero, przy pomocy telefonu komórkowego, w prosty sposób pomaga znaleźć laboratorium czy salę wykładową. Z pomocą wirtualnej mapy zlokalizować można wszystkie ważne miejsca: dziekanat, biuro karier, pokój wykładowcy, gabinet lekarza, punkt ksero czy bufet. Można też się dowiedzieć, gdzie zgłosić się z konkretnymi dokumentami, odebrać legitymację czy indeks, jak odnaleźć się w bibliotece oraz jak dostać się do programu Erasmus. Aplikacja jest bezpłatna i dostępna na urządzenia z systemem Android oraz na iOs.
– Dziś młodzi ludzie ogromną część swego życia przenoszą w wirtualny świat. Tam też szukają rozwiązań wielu problemów. Wprowadzenie na nasz kampus aplikacji Zonifero to właśnie odpowiedź na potrzeby studentów i gości odwiedzających uczelnię. Chcemy, by bez problemu odnaleźli się na Politechnice Białostockiej, szybko zlokalizowali miejsca i osoby, nie tracili czasu na błądzenie po kampusie i budynkach uczelni. Warto dodać, że aplikacja będzie rozbudowywana o kolejne funkcje. Zonifero będzie służyć nie tylko jako przewodnik po miejscach, ale przede wszystkim wspierać naszych studentów w codziennym funkcjonowaniu na kampusie – mówi rektor PB prof. Lech Dzienis.
Aplikacja powstała przy współudziale firmy SoftwareHut, tworzonej w znacznej części przez absolwentów politechniki. Warto dodać, że aplikacja jest wielojęzyczna, dzięki temu może być pomocna dla studentów zagranicznych. Jedną z podstawowych funkcjonalności jest wirtualna mapa uczelni, która umożliwia odnalezienie danej sali wykładowej czy laboratorium.
– To niezwykle przydatne narzędzie w szczególności dla studentów pierwszego roku lub studentów zaocznych, którzy dopiero rozpoczynają przygodę w naszych murach – dodaje prof. Dzienis.
Na wirtualnej mapie będzie można zlokalizować wszystkie ważne dla studenta miejsca. Ponadto dzięki modułowi FAQ z listą najczęściej zadawanych pytań, użytkownicy uzyskają szczegółowe informacje na temat formalności uczelnianych, np. gdzie zgłosić się z konkretnymi dokumentami, gdzie odebrać legitymację czy indeks. Pozwoli to zaoszczędzić sporo czasu na szukanie tych danych w sieci. Rozwiązanie posiada również moduł rozsyłania krótkich wiadomości, tzw. notyfikacji. To pozwoli uczelni szybko przekazywać krótkie informacje do dużej grupy studentów.
– Jeżeli studenci chętnie będą korzystać z Zonifero, jesteśmy gotowi w przyszłości – po udanym pilotażu – rozbudować aplikację o pozostałe moduły np. WIKI, gdzie studenci mogliby odnaleźć pełną listę wykładowców wraz ze zdjęciami, terminami i miejscami konsultacji, moduły rezerwacji, gdzie można zarezerwować salę, biurko lub nawet miejsce parkingowe, oraz moduł zgłaszania usterek i problemów, aby cały czas podnosić jakość i ergonomię kampusu. Aplikacja Zonifero zdała egzamin w dużych międzynarodowych korporacjach. Teraz nadchodzi czas innowacyjnych zmian także na uczelniach wyższych w Polsce –deklaruje Łukasz Muszyński, project manager SoftwareHut odpowiedzialny za rozwój aplikacji i jednocześnie absolwent Politechniki Białostockiej.
Źródło: PB