Aktualności
Konferencje
23 Kwietnia
Opublikowano: 2025-04-23

O marketingu publicznym i non-profit w rozwoju obszarów poprzemysłowych

Na początku lipca w Katowicach odbędzie się XXIV Międzynarodowy Kongres Marketingu Publicznego i Non-Profit. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest „Z  przeszłości ku przyszłości: Marketing publiczny i non-profit dla rozwoju obszarów poprzemysłowych”.

Wydarzenie skierowane jest do naukowców zajmujących się badaniami publicznego i non-profit marketingu oraz praktyków w tym obszarze. Wybierając temat przewodni „Z przeszłości ku przyszłości: marketing publiczny i non-profit dla rozwoju obszarów poprzemysłowych” organizatorzy chcieli zwrócić uwagę na szczególną sytuację Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – obszaru, w którym od 1990 roku zachodzą procesy transformacji społeczno-gospodarczej oraz technologicznej, gdzie przez wieki obecny był tradycyjny przemysł i kultura wokół niego wytworzona. Region ten, jak wiele innych, przyjmuje wyzwania ekonomiczne, ekologiczne, technologiczne i społeczne, biorąc pod uwagę swoje dziedzictwo kulturowe.

Dyskusje toczyć się będą nad marketingowym kontekstem takich zagadnień, jak: promocja zdrowia, zrównoważony rozwój, projektowanie przestrzeni publicznych przyjaznych mieszkańcom, transformacja od przemysłów tradycyjnych do nowoczesnych, citizen science, aktywności skupionych wokół kreowania i prowadzenia narracji oczekiwanych przez interesariuszy.

Zaprezentujemy wyniki badań, które pomogą lepiej zrozumieć, w jaki sposób działają podmioty publiczne i organizacje non-profit, jak współpracują z podmiotami komercyjnymi lub organizacjami biznesowymi na rzecz realizacji celów społecznych i dobra publicznego. Liczymy, że zbliżymy się do lepszego zrozumienia mechanizmu działania marketingu pozabiznesowego – zachęcają organizatorzy.

Zakres tematyczny Kongresu to:

  • Rewitalizacja, renowacja, rebranding terytoriów – wyzwania teoretyczne, konceptualne i definicyjne
  • Marketing publiczny w procesach dekarbonizacji i transformacji energetycznej
  • Marketing dziedzictwa poprzemysłowego
  • Przedsiębiorstwa, innowacje i ekonomia społeczna w kontekście zmierzchu tradycyjnego przemysłu
    Kontestacja i opór – rola NGO, czwartego sektora, i nieformalnych ruchów społecznych w rozwoju obszarów poprzemysłowych
  • Rola ESG (Environment, Society and Governance) w rozwoju obszarów poprzemysłowych
  • Gry w miasto: budowanie marki i zrównoważony marketing terytorialny
  • Public and nonprofit marketing w czasach sztucznej inteligencji i mediów społecznościowych
  • Marketing społeczny
  • Marketing usług publicznych (edukacja, zdrowie, administracja publiczna)
  • Marketing dobrostanu i jakości życia
  • Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność: gospodarka o obiegu zamkniętym, gospodarka współdzielenia
  • Richard Florida revisited – nowe rozwiązania transformacyjne i rozwój sektorów kreatywnych, takich jak e-sport oraz game development.

Międzynarodowy Kongres Marketingu Publicznego i Non-Profit odbędzie się w dniach 2–5 lipca w Katowicach. Formularz rejestracyjny znajduje się na stronie internetowej wydarzenia. Organizatorami są: The International Association on Public and Nonprofit Marketing (IAPNM) – międzynarodowa organizacja non-profit zrzeszająca ekspertów zajmujących się marketingiem publicznym, non-profit oraz odpowiedzialnością społeczną i Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach. Patronat medialny sprawuje „Forum Akademickie”.

MK

Dyskusja (0 komentarzy)