Na początku lipca w Katowicach odbędzie się XXIV Międzynarodowy Kongres Marketingu Publicznego i Non-Profit. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest „Z przeszłości ku przyszłości: Marketing publiczny i non-profit dla rozwoju obszarów poprzemysłowych”.
Wydarzenie skierowane jest do naukowców zajmujących się badaniami publicznego i non-profit marketingu oraz praktyków w tym obszarze. Wybierając temat przewodni „Z przeszłości ku przyszłości: marketing publiczny i non-profit dla rozwoju obszarów poprzemysłowych” organizatorzy chcieli zwrócić uwagę na szczególną sytuację Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – obszaru, w którym od 1990 roku zachodzą procesy transformacji społeczno-gospodarczej oraz technologicznej, gdzie przez wieki obecny był tradycyjny przemysł i kultura wokół niego wytworzona. Region ten, jak wiele innych, przyjmuje wyzwania ekonomiczne, ekologiczne, technologiczne i społeczne, biorąc pod uwagę swoje dziedzictwo kulturowe.
Dyskusje toczyć się będą nad marketingowym kontekstem takich zagadnień, jak: promocja zdrowia, zrównoważony rozwój, projektowanie przestrzeni publicznych przyjaznych mieszkańcom, transformacja od przemysłów tradycyjnych do nowoczesnych, citizen science, aktywności skupionych wokół kreowania i prowadzenia narracji oczekiwanych przez interesariuszy.
Zaprezentujemy wyniki badań, które pomogą lepiej zrozumieć, w jaki sposób działają podmioty publiczne i organizacje non-profit, jak współpracują z podmiotami komercyjnymi lub organizacjami biznesowymi na rzecz realizacji celów społecznych i dobra publicznego. Liczymy, że zbliżymy się do lepszego zrozumienia mechanizmu działania marketingu pozabiznesowego – zachęcają organizatorzy.
Zakres tematyczny Kongresu to:
Międzynarodowy Kongres Marketingu Publicznego i Non-Profit odbędzie się w dniach 2–5 lipca w Katowicach. Formularz rejestracyjny znajduje się na stronie internetowej wydarzenia. Organizatorami są: The International Association on Public and Nonprofit Marketing (IAPNM) – międzynarodowa organizacja non-profit zrzeszająca ekspertów zajmujących się marketingiem publicznym, non-profit oraz odpowiedzialnością społeczną i Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach. Patronat medialny sprawuje „Forum Akademickie”.
MK