Aktualności
Nagrody
19 Czerwca
Źródło: Stowarzyszenie PRom
Opublikowano: 2023-06-19

Nagrodzono najlepsze uczelniane projekty promocyjne i komunikacyjne

Pięć uczelni zostało nagrodzonych za realizowane inicjatywy komunikacyjne, informacyjne i promocyjne. Nagrody wręczono podczas XXXV Konferencji Stowarzyszenia „PRom” w Zielonej Górze.

Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” przyznawane są za działania komunikacyjne, informacyjne i promocyjne prowadzone przez i na rzecz uczelni w Polsce. Celem konkursu jest wspieranie i nagradzanie najlepszych, twórczych i efektywnych inicjatyw w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego. Konkurs powrócił po kilkuletniej przerwie spowodowanej pandemią.

Zgłoszono do niego 100 przedsięwzięć z uczelni zlokalizowanych w 17 polskich miastach. Zdecydowana większość (89) miała charakter zespołowy. Nagrody wręczono w pięciu kategoriach:

Media Relations – Śniadania Prasowe Uniwersytetu Łódzkiego

Pomysł zakłada regularne spotkania z dziennikarzami i przedstawianie im interesujących tematów z życia uczelni, a także stworzenie możliwości rozmów i nagrań eksperckich komentarzy. Cykl zainaugurowano w grudniu ub.r. Efekty przeszły najśmielsze oczekiwania organizatorów. Na łamach prasy, w portalach i na antenach stacji radiowych i telewizyjnych ukazały się materiały z ekwiwalentem reklamowym wynoszącym ponad pół miliona złotych! Kilkaset publikacji pozwoliło również dotrzeć do ponad 4,5 miliona osób w całej Polsce, podnosząc rozponawalność Uniwersytetu Łódzkiego w skali ogólnopolskiej. Spotkania są organizowane raz w miesiącu, każde z innym tematem przewodnim, ale zawsze z bogatą ofertą tematyczną dla łódzkich redakcji.

Nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka w kategorii nowe media – Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS (kanał na YouTube)

To ogólnopolski projekt popularyzujący wiedzę psychologiczną na najwyższym poziomie. Założeniem pomysłodawców jest udostępnienie rzetelnej wiedzy psychologicznej, do której można sięgać w dowolnym miejscu i czasie. W tworzeniu treści udział biorą uznani psychologowie, psychoterapeuci, naukowcy i praktycy psychologii. Na
kanale YouTube regularnie publikowane są rozmowy z wybitnymi ekspertami z dziedziny psychologii. Dotyczą takich zagadnień, jak m.in. zdrowie psychiczne, seksualność człowieka, psychoterapia, neuronauka, uzależnienia czy wpływ psychodelików na ludzki organizm. Rozmowy z zaproszonymi ekspertami dotyczą również możliwości stosowania wiedzy psychologicznej w biznesie czy nowoczesnych technologiach. Wszystkie materiały dostępne są również w formie podcastów.

Popularyzacja nauki – 6. Śląski Festiwal Nauki KATOWICE, Uniwersytet Śląski

W tegorocznej odsłonie wydarzenia wzięło udział 55 tys. osób, z czego 48 tys. „na żywo”. Trzy dni wypełnione były pokazami naukowymi, warsztatami, wystawami artystycznymi oraz spotkaniami i debatami. Łącznie odbyło się 325 wykładów, podczas których wystąpiło ponad 500 prelegentów, a ponad 2 tys. wystawców przybliżało naukę na stanowiskach pokazowych. Gala otwarcia miała miejsce w Planetarium – Śląskim Parku Nauk w Chorzowie. W Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach zlokalizowano sześć stref wiedzy (poświęconych przyrodzie, technice, naukom ścisłym, medycynie i zdrowiu, naukom humanistyczno-społecznym oraz sztuce). Przygotowano także Strefę węgla – została zaprojektowana tak, by jak najlepiej pokazać złożoność i wieloaspektowość kwestii węgla. Nowością była Strefa EXPO, w której znalazły się wykłady, pokazy naukowe i stanowiska przygotowane przez przedstawicieli różnych festiwali nauki z całej Polski, reprezentantów European Rover Challenge (jednych z najważniejszych na świecie zawodów łazików marsjańskich) oraz włoskich gości z Trieste Next – Festival of Scientific Research.

Kreacja – Cykl wideo pt. „Dlaczego?” – pierwszy explainer w Polsce, Politechnika Gdańska

Pierwszy sezon wideo-cyklu pt. „Dlaczego?”, którego patronem naukowym i koproducentem jest Politechnika Gdańska, składał się z 8 odcinków, publikowanych co tydzień na głównej stronie jednego z najpopularniejszych portali internetowych w Polsce oraz na YouTube. Inicjatywa, skierowana głównie do młodych widzów, zainspirowana została najpopularniejszymi pytaniami, jakie Polacy wpisują do internetowych wyszukiwarek. Wśród omawianych zagadnień znalazły się m.in.: technologia 5G, ochrona Bałtyku, odnawialne źródła energii, rosnące ceny, a także… szkolne oceny. W udzielaniu odpowiedzi pomagali naukowcy i doktoranci PG, którzy brali też udział w tworzeniu scenariuszy i udzielali konsultacji naukowych twórcom formatu. Wiele ujęć umieszczonych w serii nakręcono w specjalistycznych laboratoriach oraz plenerach kampusu PG w Gdańsku Wrzeszczu.

Uczelniane media – Uniwersytet w Białymstoku dla szkół

Inicjatywa realizowana przez Centrum Popularyzacji Nauki Uniwersytetu w Białymstoku ma na celu zacieśnienie współpracy uczelni ze szkołami, głównie średnimi. Oferowane są wykłady i warsztaty prowadzone przez wykładowców UwB. Najzdolniejsi uczniowie mogą tworzyć wspólne projekty z kołami naukowymi. Uczelnia tworzy sieć klas patronackich i rozwija takie inicjatywy, jak: Akademia Licealisty, Akademia Maturzysty, Akademia Młodego Badacza, Prelekcje Mistrzów, Spotkania z Kognitywistyką, Spotkania z Mistrzami.

Nagrodę specjalną przyznano Strefie Psyche Uniwersytetu SWPS (kanał na YouTube). Laureaci w każdej z kategorii otrzymali pakiet działań wizerunkowych na rzecz zwycięskiej uczelni oraz statuetkę. Nagrody wręczono w piątek, 16 czerwca, podczas XXXV Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” poświęconej przyszłości rekrutacji. Współorganizatorem wydarzenia był Uniwersytet Zielonogórski, a patronat medialny sprawowało „Forum Akademickie”.

MK

Dyskusja (0 komentarzy)