Pięć uczelni zostało nagrodzonych za realizowane inicjatywy komunikacyjne, informacyjne i promocyjne. Nagrody wręczono podczas XXXV Konferencji Stowarzyszenia „PRom” w Zielonej Górze.
Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” przyznawane są za działania komunikacyjne, informacyjne i promocyjne prowadzone przez i na rzecz uczelni w Polsce. Celem konkursu jest wspieranie i nagradzanie najlepszych, twórczych i efektywnych inicjatyw w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego. Konkurs powrócił po kilkuletniej przerwie spowodowanej pandemią.
Zgłoszono do niego 100 przedsięwzięć z uczelni zlokalizowanych w 17 polskich miastach. Zdecydowana większość (89) miała charakter zespołowy. Nagrody wręczono w pięciu kategoriach:
Media Relations – Śniadania Prasowe Uniwersytetu Łódzkiego
Nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka w kategorii nowe media – Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS (kanał na YouTube)
Popularyzacja nauki – 6. Śląski Festiwal Nauki KATOWICE, Uniwersytet Śląski
Kreacja – Cykl wideo pt. „Dlaczego?” – pierwszy explainer w Polsce, Politechnika Gdańska
Uczelniane media – Uniwersytet w Białymstoku dla szkół
Inicjatywa realizowana przez Centrum Popularyzacji Nauki Uniwersytetu w Białymstoku ma na celu zacieśnienie współpracy uczelni ze szkołami, głównie średnimi. Oferowane są wykłady i warsztaty prowadzone przez wykładowców UwB. Najzdolniejsi uczniowie mogą tworzyć wspólne projekty z kołami naukowymi. Uczelnia tworzy sieć klas patronackich i rozwija takie inicjatywy, jak: Akademia Licealisty, Akademia Maturzysty, Akademia Młodego Badacza, Prelekcje Mistrzów, Spotkania z Kognitywistyką, Spotkania z Mistrzami.
Nagrodę specjalną przyznano Strefie Psyche Uniwersytetu SWPS (kanał na YouTube). Laureaci w każdej z kategorii otrzymali pakiet działań wizerunkowych na rzecz zwycięskiej uczelni oraz statuetkę. Nagrody wręczono w piątek, 16 czerwca, podczas XXXV Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” poświęconej przyszłości rekrutacji. Współorganizatorem wydarzenia był Uniwersytet Zielonogórski, a patronat medialny sprawowało „Forum Akademickie”.
MK