Aktualności
Szkoły wyższe
27 Kwietnia
Źródło: www.pixabay.com
Opublikowano: 2021-04-27

Studia z zakresu gier cyfrowych na UAM

Groznawstwo – jedyny taki kierunek studiów kształcący w zakresie gier cyfrowych, uruchamia w nowym roku akademickim Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

O nowym kierunku Instytut poinformował w mediach społecznościowych. Studia adresowane są do osób pasjonujących się grami wideo, Second Life, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością, cyfrowymi technologiami, a także zainteresowanych szeroko rozumianą kulturą medialną.

Groznawstwo jest kierunkiem studiów, który pokazuje, iż wiedza humanistyczna, a szczególnie literaturoznawcza i filmoznawcza, jest konieczna w opisie i wyjaśnianiu świata, którego granice wyznacza język, wyobraźnia i technologie cyfrowe – czytamy w opisie nowego kierunku studiów I stopnia.

Jak zapewniają jego twórcy, program studiów został zaplanowany z myślą o zawodach, w których będzie się można spełniać po ukończeniu nauki, m.in. w studiach deweloperskich zajmujących się produkcją gier, na stanowiskach takich, jak: social media specialist, organizator produkcji, tester gier; w firmach produkujących wydarzenia transmedialne; w redakcjach mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) i nowych mediów (Internet, social media); w instytucjach publicznych i kulturalnych promujących polski digitalny biznes; w nowoczesnych laboratoriach medialnych zajmujących się animacją kultury cyfrowej i interaktywnej, organizacją konwentów gier wideo oraz game jamów; w firmach, które analizują trendy kulturowe, badają zasięgi gier wideo i zasoby sieciowe; w firmach i instytucjach zajmujących się promocją mediów, w charakterze doradcy ds. mediów digitalnych, w tym z obszaru VR.

Jako absolwenci groznawstwa będziecie wspierali dalszą profesjonalizację sektorów skupionych na zagadnieniach cyfrowej produkcji oraz rozrywki: mediów poświęconych grom wideo, twórców treści o charakterze growym na YouTube (wideorecenzje, wideoeseje, materiały popularnonaukowe), organizacji zajmujących się tworzeniem wydarzeń fanowskich i „grotwórczych” – zapewniają pomysłodawcy studiów.

W programie dominować będą przedmioty kształcące umiejętności pisania i mówienia o grach wideo. Przewidziano także zajęcia z zakresu grywalizacji, Virtual Reality, larpów, gier narracyjnych oraz miejskich. Nie zabraknie praktycznych i teoretycznych zajęć dotyczących rynku gier wideo, organizacji produkcji, scenariopisarstwa oraz warsztatu testera i lokalizatora gier.

Będziecie analitykami i krytykami wchodzącymi na rynek gier wideo, popularyzatorami specjalistycznej
wiedzy i umiejętności groznawczych, ale również trenerami, nauczycielami i animatorami promującymi gry cyfrowe w życiu społecznym i kulturalnym – zachęca Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Nowy kierunek studiów ruszy w roku akademickim 2021/22. Więcej szczegółów na stornie internetowej www.groznawstwo.com.

MK, źródło: IFMiSA UAM

 

Dyskusja (0 komentarzy)