Aktualności
Życie akademickie
18 Maja
Źródło: 123rf
Opublikowano: 2022-05-18

Actionbot pomaga studentom i pracownikom Uniwersytetu Śląskiego

Zaawansowany, cyfrowy asystent pomaga pracownikom i studentom Uniwersytetu Śląskiego we wszystkich kanałach komunikacji prowadzonych przez uczelnię. Przez pierwsze dwa miesiące jego skuteczność w rozwiązywaniu spraw wyniosła 93,7%. Rozwiązanie jest efektem współpracy z grupą TUATARA.

Zadaniem, jakie Uniwersytet Śląski postawił przed zespołem TUATARA, było zaproponowanie i wdrożenie rozwiązania, które wspierać będzie obecnych, byłych i przyszłych studentów, pracowników uczelni oraz kadrę naukową, zapewniając im jeden, wspólny punkt kontaktowy na istniejących stronach internetowych. Wprowadzenie w życie tego pomysłu miało nie tylko ułatwić dostęp do informacji, ale także stworzyć nowy, dwujęzyczny (j. polski i angielski) kanał komunikacji uczelni, pomóc użytkownikom w nawigowaniu po stronach oraz wspomóc procesy, takie jak rekrutacja, aplikacje, wypełnianie i przesyłanie dokumentów czy pozyskiwanie informacji o ofercie uniwersytetu.

Wszystkie te cele udało się osiągnąć dzięki autorskiemu produktowi TUATARA. Actionbot to wielokanałowe, zaawansowane oprogramowanie z obszaru automatyzacji komunikacji z użytkownikiem i jedyny chatbot, który działa w dowolnym kanałem cyfrowym, w dowolnym środowisku (cloud i on-premise). Rozwiązanie pełni funkcję cyfrowego asystenta, który proaktywnie reaguje na zachowanie odbiorcy, oferując wsparcie w procesach komunikacyjnych. Actionbot jest w stanie nie tyko udzielić informacji, ale także nawigować po kanale, uzupełniać formularze oraz w pełni zautomatyzować proces, poczynając od identyfikacji użytkownika, na procesie decyzyjnym i finalizacji rozmowy – zakończonej np. złożeniem wniosku – kończąc.

Współpraca TUATARA i Uniwersytetu Śląskiego obejmowała uruchomienie działającego w chmurze Actionbota na stronach internetowych, wraz z dostosowaniem produktu do warstwy wizualnej uczelni. Firma zadbała również o zaprojektowanie ścieżek dialogowych, uruchomienie mechanizmów zachęcających użytkowników do interakcji (np. w formie prostych wiadomości, tzw. „dymków”) czy nawigacji po kanałach UŚ, z przekierowywaniem na kolejne strony i podstrony włącznie. Użytkownicy mogą też skorzystać z prostego menu, podpowiadającego tematy, o których rozmawiać może Actionbot.

Bardzo cieszymy się, że władze Uniwersytetu Śląskiego powierzyły nam zadanie wzbogacenia swoich kanałów komunikacyjnych o wirtualnego asystenta. Jako TUATARA chcemy zapewniać użytkownikom wyjątkowe doświadczenia w przestrzeni cyfrowej i jesteśmy pewni, że Actionbot stanie się dla studentów i pracowników nie tylko pomocą w szybszym dotarciu do informacji, ale przede wszystkim stałą i cenioną formą kontaktu z uczelnią – podkreśla Krzysztof Goworek, współzałożyciel i członek zarządu spółki TUATARA.

W ciągu pierwszych dwóch miesięcy Actionbot odbył ponad 3780 rozmów. Większość z nich dotyczyła spraw kandydatów na studia (39,7 proc.) i studentów (36,1 proc.). Łącznie, wirtualny asystent znalazł odpowiedzi na 93,7 proc. zadanych mu pytań.

Wirtualny asystent zrealizowany został w ramach projektu „level up – zwiększenie efektywności
komunikacyjnej Uniwersytetu Śląskiego i kształtowanie postaw otwartości w środowisku. Śląska uczelnia kształci obecnie blisko 22 tys. studentów i doktorantów.

MK

Dyskusja (0 komentarzy)