Prof. Hanna Kostrzewska zastąpi prof. Halinę Lorkowską na stanowisku rektora Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.
Wybory odbyły się w poniedziałek 1 czerwca. Obecna rektor nie mogła wziąć w nich udziału, gdyż sprawuje swoją funkcję już drugą kadencję. Jej następcę wyłaniano spośród trojga kandydatów. Uprawnionych do głosowania było 68 elektorów, ale karty wydano 67. Najwięcej głosów – 34 – otrzymała prof. Hanna Kostrzewska, dziekan Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Wokalistyki, Teorii Muzyki i Edukacji Artystycznej. Jej kontrkandydatami byli: prof. Alicja Kledzik, dziekan Wydziału Instrumentalistyki, Jazzu i Muzyki Estradowej (29 głosów) i prof. Janusz Stalmierski, od 1982 roku związany ze szczecińską filią AMP, gdzie w latach 1990–1996 był prodziekanem Wydziału Wychowania Muzycznego (4 głosy).
Prof. dr hab. Hanna Kostrzewska jest teoretykiem muzyki. Ukończyła Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu (1982). W 1993 roku na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie filozofii. W 2012 roku na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie otrzymała stopień doktora habilitowanego sztuki w zakresie teorii muzyki. W 2014 roku została profesorem sztuk muzycznych.
Z Akademią Muzyczną im. I.J. Paderewskiego jest związana zawodowo od 1985 roku. Wcześniej w poznańskich placówkach kulturalnych i edukacyjnych m.in. uczyła gry na fortepianie, prowadziła zajęcia z rytmiki, występowała jako pianista akompaniator. W swojej Alma Mater była m.in. pełnomocnikiem rektora ds. współpracy z MNiSW (2005–2019) i kierownikiem Katedry Teorii Muzyki (2015–2019). Obecnie jest pełnomocnikiem rektora ds. ewaluacji oraz dziekanem Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Wokalistyki, Teorii Muzyki i Edukacji Artystycznej (wcześniej funkcjonujący pod nazwą Wydział Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki). Od 2008 roku jest wiceprezesem Towarzystwa im. F. Nowowiejskiego w Poznaniu. Od 4 lat pełni funkcję eksperta Polskiej Komisji Akredytacyjnej.
Jest autorką bądź współautorką 5 monografii naukowych, 40 artykułów i 30 referatów naukowych z zakresu teorii muzyki oraz szeroko pojętej kultury muzycznej.
MK