Istotne narzędzie, mimo ograniczeń
Nowa ankieta wprowadzona w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie przyniosła znaczące korzyści dla oceny jakości zajęć i pracy nauczycieli akademickich. Jej struktura oparta na trzech...
Nowa ankieta wprowadzona w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie przyniosła znaczące korzyści dla oceny jakości zajęć i pracy nauczycieli akademickich. Jej struktura oparta na trzech...
Trudno uwierzyć, że uczelnie stosują narzędzia badania opinii studentów, które są bezwartościowe, a interpretując je, zapominają o elementarnych zasadach rygoru metodologicznego. Dlatego chyba...
W obecnie prowadzonej formie ocena zajęć dydaktycznych nie daje oczekiwanych informacji. Czyli niekoniecznie da się na jej podstawie ewaluować zajęcia lub doskonalić programy kształcenia… a już...
Liczne badania naukowe potwierdziły brak studenckich kompetencji do oceny wykładowców, jak również wpływ wielu czynników zarówno o charakterze psychologicznym, jak i systemowo–organizacyjnym...
Wydaje się, że nie jest do końca jasne, przynajmniej z poziomu studenta, czy ocenia zajęcia czy też prowadzącego. Dodatkowo studenci nie dają się przekonać do tego, że anonimowość odpowiedzi...
Większość uczelnianych decydentów nie dyskutuje z „ankietami”. To odgórny obowiązek i sprawa zamknięta. Ale przecież mamy do czynienia z wyraźnym paradoksem. W ramach ankietyzacji prawo do...
Ewaluacja powinna dotyczyć oceny prowadzącego (jego przygotowania, postawy, odnoszenia się do założonych treści uczenia się) i zajęć (ocena treści i ich praktycznego zastosowania, przydatności...
Obserwowana w czasie studiów i jednoczesnego snucia planów o doktoratach reforma kształcenia napełniała pewnym niepokojem, ale na pewno nie poskromiła naszych ambitnych planów zrealizowania doktoratów...
Na Uniwersytecie Jagiellońskim coraz wyraźniej dostrzegamy, że nasza misja jako uczelni badawczej winna być skoncentrowana na badaniach, których nieodłączną częścią są doktoranci i wybitni...
Program „Narzędzia efektywności pracy naukowej” jest nowatorskim i unikalnym w skali kraju projektem wsparcia doktorantów w pracy naukowej. Jesteśmy jeszcze przed badaniami, które pozwolą nam...
Studenckie koła naukowe są organizacjami umożliwiającymi poszerzanie wiedzy i umiejętności studentów oraz wspieranie rozwoju zawodowego.
Studencki ruch naukowy stanowi z jednej strony odświeżający powiew dla polskiej lingwistyki, gdyż jego członkowie odkrywają dla nauki materiał językowy, jakiego ich nauczyciele nie znają, z drugiej...
Koła naukowe to organizacje studenckie zrzeszające ludzi o podobnym kręgu zainteresowań, chcących rozwinąć się w świecie nauki i szukających specjalistycznej wiedzy w różnych dziedzinach naukowych....
Działalność kół naukowych w dużej mierze opiera się na współpracy, a z perspektywy studenckiej współpraca jest jedną z najważniejszych kompetencji psychospołecznych. Przede wszystkim umożliwia...
Postawieni pierwszy raz w roli liderów studenci niechętnie pomagają członkom zespołu rozwiązywać konflikty, nie potrafią wcielać się w rolę mediatorów, trudno jest im znajdować rozwiązania...